• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401100300957
  • خبرنگار : 30165

وزیر بهداشت اظهار کرد:

ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های پژوهشی با کشورهای عضو شانگهای

ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های پژوهشی با کشورهای عضو شانگهای

وزیر بهداشت در جمع سلامت‌پژوهان خراسان رضوی گفت: نیاز است در دبیرخانه سلامت پیمان شانگهای که در ایران مستقر است، اقدامات و پیشرفت‌های پژوهشی کشور در حوزه سلامت برای کشورهای عضو این پیمان، تبیین شود و سطح همکاری‌های پژوهشی با کشورهای عضو شانگهای ارتقا یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در نشست سلامت پژوهان و مدیران حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش و تحقیق باید به صورت جمعی و گروهی، مساله محور، بر اساس نیاز جامعه، با ماموریت گرایی و مطابق آمایش سرزمینی انجام شود.

وی افزود: شبکه‌سازی در حوزه پژوهش اهمیت بسیار زیادی دارد. دانشمندان و استادان برجسته‌ای در علوم پزشکی در کشور داریم؛  اما گاه ممکن است یک آزمایش تکراری در چندین مرکز تحقیقاتی انجام شود که با تجمیع آن‌ها می‌توان از اتلاف انرژی، منابع و نیرو پیشگیری کرد. 

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، شرکت‌های دانش‌بنیان، شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری هرگز به اندازه امروز رشد نکرده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توسعه دانش‌بنیان‌ها و شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری رو به پیشرفت است و هیچ عاملی نمی‌تواند وقفه‌ای در حرکت علمی کشور ایجاد کند.

وزیر بهداشت با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در حوزه پژوهش، هزینه نیست بلکه منجر به پیشرفت کشور می‌شود، گفت: پژوهش باید به تولید انبوه و تجاری‌سازی محصولات سلامت‌محور بینجامد  و این یکی از شاخص‌های ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پژوهش، پیشتاز است و پژوهشگاه این دانشگاه نیز به زودی افتتاح می‌شود. با توسعه پژوهش و فناوری می‌توانیم نه تنها نیاز داخلی را برطرف کنیم،  بلکه صادرات محصولات سلامت‌محور  را نیز افزایش دهیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی ضمن تاکید بر تقویت دیپلماسی سلامت، گفت: اخیراً کشور سوریه چندین پروژه دارویی شرکت‌های ایرانی را پذیرفته است. همچنین نیاز است در دبیرخانه سلامت پیمان شانگهای که در ایران مستقر است، اقدامات و پیشرفت‌های پژوهشی کشور در حوزه سلامت برای کشورهای عضو این پیمان، تبیین شود و سطح همکاری‌های پژوهشی با کشورهای عضو شانگهای ارتقا یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha