• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403040402590
  • خبرنگار : 71567

در پاسخ به ایسنا مطرح شد

واکنش وزارت بهداشت به حواشی ابلاغ‌ آیین‌نامه پوشش دانشجویان علوم پزشکی

واکنش وزارت بهداشت به حواشی ابلاغ‌ آیین‌نامه پوشش دانشجویان علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ابلاغ آیین‌نامه پوشش دانشجویان علوم پزشکی و ممنوعیت برخی مواردی اعم از لاک ناخن و آرایش دانشجویان صرفا به دلیل رعایت استانداردهای آموزشی صورت گرفته است، گفت: در هیچ جای دنیا دانشجویان اجازه ندارند با هر پوششی که دلشان می‌خواهد در بیمارستان‌ها حاضر شوند و آیین‌نامه پوشش حرفه‌ای دانشجویان نیز به دلیل مباحث آموزشی ابلاغ شده و اگر چیزی غیر از آن بود توسط بخش‌های دیگر اعم از معاونت فرهنگی ابلاغ می‌شد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل باقری‌فرد در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت در حال برگزاری است، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر طراحی پوشش حرفه ‌دانشجویان علوم پزشکی و تعیین برخی مقررات برای دانشجویان اظهار کرد: در همه جای دنیا موضوعی تحت عنوان راهنمای پوشش حرفه‌ای برای مشاغل خاص به خصوص مشاغلی که ارتباطی با بیمه دارند طراحی می‌کنند که بر اساس آن باید دانشجویان در فضای آموزشی حضور پیدا کنند. رشته‌های مختلف اعم از ماما، رزیدنت، پرستار و غیره باید با پوشش حرفه‌ای مشخص در فضای آموزشی حاضر باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: لباس دانشجویان علوم پزشکی باید به گونه‌ای باشد که آلودگی‌های لباس به بیماران منتقل نشود و این پوشش حرفه‌ای در سال‌های قبل نیز وجود داشت؛ اما به دلیل این‌که امسال رعایت آن کمرنگ شده بود و دانشجویان پس از آموزش مجاز کمتر این موارد را رعایت می‌کردند مجددا از سوی معاونت آموزشی ابلاغ شد.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: هجمه‌هایی که پس از ابلاغ پوشش حرفه‌ای دانشجویان علوم پزشکی وارد شد منصفانه نبود و صرفا این امر به دلیل مباحث آموزشی ابلاغ شده است و اگر مسائل دیگری غیر از آن بود از سوی معاون فرهنگی ابلاغ می‌شد.

باقری‌فرد ادامه داد: در هیچ جای دنیا اجازه نمی‌دهند هر کسی با هر لباسی که تمایل دارند در دانشگاه یا بیمارستان حاضر شوند و یا به دلیل مسائل بهداشتی منتظریم دانشجویان علوم پزشکی آرایش کنند و یا از لاک استفاده کنند؛ بنابراین امری که دراین حوزه صورت گرفت صرفا براساس استانداردهای آموزشی طراحی و ابلاغ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۴:۲۷

مهم فرهنگ سازی این موضوع است که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد