• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082819391
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

بسترسازی برای همکاری با دیگر کشورها؛ اولویت دولت سیزدهم

بسترسازی برای همکاری با دیگر کشورها؛ اولویت دولت سیزدهم

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: صنعت و فرهنگ بایکدیگر عجین بوده و یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم این است تا بستر همکاری با کشورها را در حوزه‌های مختلف فراهم کند.

جواد اشرفی، امروز شنبه ۲۸ آبان در نشست هماهنگی سفر سفیر قرقیزستان به بیرجند اظهار کرد: سفیر قرقیزستان پنجم آذرماه به خراسان جنوبی سفر می‌کند و صنایع دستی و میراث فرهنگی و امور اقتصادی و تجارت و کشاورزی از مهم ترین حوزه‌های خراسان جنوبی هستند که باید در این سفر جهت افزایش همکاری با کشور قرقیزستان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر توجه ویژه به این پنج حوزه، ادامه داد: بازدید از مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی، دانشگاه بیرجند، اماکن تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری و نشست با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر سفیر قرقیزستان به خراسان جنوبی خواهد بود.

اشرفی بیان کرد: پیشنهادات مختلفی در زمینه حوزه همکاری با کشور قرقیزستان از طرف دستگاه‌های اجرایی مختلف استان دریافت کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر محتوای این سفر، تصریح کرد: اکنون بحث سفر هیئتی از مسئولان خراسان جنوبی به کشور قرقیزستان در دستور کار قرار گرفته؛ در صورتی که این سفر نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

اشرفی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی راه‌ها و روش‌های افزایش مبادلات و ارتباطات در پنج حوزه مطرح شده با کشور قرقیزستان را شناسایی و تعریف کنند، افزود: دستگاه‌ها باید به معرفی ظرفیت‌های استان بپردازند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تعهداتی در سطح جمهوری اسلامی در این سفر مطرح شود و توانمندی‌های خراسان جنوبی را در قالب محتواهایی به روز و به زبان انگلیسی تهیه شود.

اشرفی خاطرنشان کرد: بحث برپایی نمایشگاه در بخش‌های مختلف فرهنگی، صنایع غذایی و کشاورزی در کشور قرقیزستان طی این سفر مطرح خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha