• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082517917
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تنوع بخشی شبکه‌های اجتماعی و گسترش ظرفیت رسانه‌ای؛ ابزار مقابله با جنگ نرم

تنوع بخشی شبکه‌های اجتماعی و گسترش ظرفیت رسانه‌ای؛ ابزار مقابله با جنگ نرم

ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند و تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: در مقابله با جنگ رسانه‌ای باید به تنوع بخشی شبکه‌های اجتماعی، گسترش ظرفیت رسانه‌ای کشور، ایجاد رسانه‌های متعدد غیر رسمی همسو با نظام برای نقش آفرینی در نشر روایت‌ها را داشته باشیم.

مجید عبدالرزاق نژاد، امروز چهارشنبه ۲۵ آبان در جلسه تبیینی با خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: در ماجراهایی چون غدیر، واقعیت سپاه امام حسن(ع) و حتی در حادثه عاشورا تحریف وقایع صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه موضوع تحریف حقایق از سوی منافقان از ابتدای صدر اسلام وجود داشته است، افزود: تبیین دستاوردهای ایران در بخش افزایش امید به زندگی از ابتدای انقلاب تا به امروز، افزایش تعداد فارع التحصیلان و همچنین دستاوردهای پزشکی و دفاعی زمینه القای حس غرور ملی را ایجاد می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به نقش روایتگری در انقلاب، گفت: روایت توصیفی است که افراد، رسانه‌ها، سازمان‌ها و گروه‌های مختلف از زاویه دید خود نسبت به پدیده‌ها ارائه می‌دهند.

عبدالرزاق نژاد با اشاره به توصیه‌های قرآن درباره موضوع روایتگری افزود: لزوم بیان سریع واقعیت، سوژه ندادن به دست دشمن در لزوم اعتبار سنجی روایت‌ها قبل از انتشار آن‌ها از جمله توصیه‌های قرآن درباره روایتگری است.

این تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: در روایتگری اتفاقات این روزهای کشور شاهد تولید اطلاعات گمراه کننده، بزرگنمایی یا کوچک نمایی واقعیت، ارائه بخشی از اطلاعات به صورت کوچک نمایی و ماساژ خبرهای جعلی را از سوی رسانه‌های معاند داشته‌ایم.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: تنها طی ۴۲ روز بعد از فوت خانم مهسا امینی رسانه‌های معاند و ضد انقلاب تنها در فضای مجازی خود ۳۸ هزار محتوای دروغ و بزرگنمایی و جعل خبر داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی باید با شناخت وارد شویم، گفت: دشمن برای القا روایت‌های جعلی از هوش مصنوعی و مهندسی داده توسط برنامه‌های فضای مجازی جهت انتشار حداکثری محتواهای جعلی استفاده کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: رسانه‌های ضد انقلاب همچنین تولید و نشر خرده روایت‌ها توسط روبات‌ها، اکانت‌های فیک و زرد را داشتند و از ظرفیت سیلیبریتی ها نیز بهره گرفتند.

عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه سیاه نمایی از وضعیت ایران اسلامی نیز از برنامه‌های دشمن بود، یادآور شد: ادعای حضور گسترده مردم در اغتشاشات و ناکارآمد نشان دادن حاکمیت و از بین بردن مشروعیت نظامی و تدوین و نشر سریع اخبار و وقایع و دستاوردهای انقلاب نیز باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha