• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401081712211
  • خبرنگار : 50555

استاندار در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان:

صنعت ساختمان یک فرصتی خوب برای صادرات خراسان رضوی است

صنعت ساختمان یک فرصتی خوب برای صادرات خراسان رضوی است

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی صنعت ساختمان را یک فرصت بسیار خوب برای صادرات استان دانست و تصریح کرد: به دلیل کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی در استان و با توجه به نیازمندی‌های کشورهای همسایه این صنعت یک امکان صادراتی و بازرگانی بسیار خوبی را فراهم می‌کند.

یعقوبعلی نظری امشب ۱۷ آبان ماه در افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، تاسیسات و تجهیزات جانبی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان به دلیل ارتباط این صنعت با تولیدات الکترونیکی و نیازمندی‌های سخت افزاری از جمله اسکلت ساختمان بسیار اثرگذار است، به ویژه اینکه مردم و تولیدکنندگان مسکن می‌توانند از این طریق با تولیدکنندگان بخش‌های مختلف آشنا شوند.

وی این صنعت را یک فرصت بسیار خوب برای صادرات استان دانست و تصریح کرد: به دلیل کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی در استان و با توجه به نیازمندی‌های کشورهای همسایه این صنعت یک امکان صادراتی و بازرگانی بسیار خوبی را فراهم می‌کند. به علاوه اینکه با توجه به طرح نهضت ملی مسکن نیاز جدی به تولیدات مصالح ساختمانی در کشور وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن چه توسط خود متقاضیان به صورت متمرکز و چه به صورت انبوه‌سازی در سطح کشور، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در استان می‌توانند از این ظرفیت و فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

صنعت ساختمان یک فرصت بسیار خوب برای صادرات استان است

نظری درباره صادارت کالاهای صنعت ساختمان از خراسان رضوی بیان کرد: طی یک سال گذشته جهش بسیار خوبی در ترانزیت و صادرات در خراسان رضوی داشته‌ایم که بخش جدی آن مبتنی بر تولیدات استان به ویژه مصالح ساختمانی و بخش مسکن بوده است. بر این اساس بخش مسکن یکی از بخش‌های پیشران در زمینه فعال‌سازی بسیاری از بخش‌های تولیدی است.

وی افزود: خراسان رضوی در زمینه ظرفیت صادارت به کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای همسایه، با توجه به اینکه این مساله جزو سیاست‌های جدی دولت است، موفق بوده و مصالح ساختمانی بسیار خوبی در استان تولید می‌شود. همچنین طرح نهضت ملی مسکن ظرفیت بسیار خوبی است تا با ساخت تعداد واحدهایی که برای استان و کل کشور تعریف شده، بخش‌های مرتبط با بخش صنعت ساختمان به ویژه بخش تولید و اشتغال فعال شود.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به ایسنا در خصوص نقش تولیدات صنعت ساختمان استان در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد:  صنعت ساختمان نقش اصلی و پایه در ساختمان‌سازی دارد. تمام بخش‌ها از صنایع الکترونیک و هوشمند گرفته تا صنایع فولادی با صنعت ساختمان در ارتباط است، پس بنابراین بخش عمده‌ای به عنوان صنعت ساختمان می‌تواند بسیاری از بخش‌های مرتبط را فعال کند و خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی در صنعت ساختمان دارد.

وی درباره اثرات برگزاری نمایشگاه‌ ساختمان در پیشرفت این صنعت بیان کرد: این نمایشگاه نقطه اتصالی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها زمینه و امکان معرفی تولید کننده و مصرف کننده به یکدیگر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha