• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401081711715
  • خبرنگار : 71594

جعفری: باید به دنبال راهکار مدیریت افکار جوانان و نوجوانان باشیم

جعفری: باید به دنبال راهکار مدیریت افکار جوانان و نوجوانان باشیم

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز باید به دنبال راهکار مدیریت افکار جوانان و نوجوانان باشیم، گفت: دشمنان ایران تمام همّ و غم خود را با جنگ ترکیبی و شناختی بر روی انحراف افکار و استحاله نسل جوان آینده ساز متمرکز کرده اند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام امیرقلی جعفری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز جوان ایرانی بیدار است و این بیداری ثمره انقلاب اسلامی است. تاریخ سراسر افتخار این سرزمین گواه این فرمایش مقام معظم رهبری است که جوان های ما بیدار و هوشیار هستند و قدرت فهم حوادث را دارند.

وی با بیان اینکه به همگان توصیه می کنم تاریخ رشادت های جوانان و نوجوانان ایران را مرور کنند، گفت: ببینید در انقلاب و  بهمن ۵۷، در دفاع مقدس، در دفاع از حرم اهل بیت و دفاع از مرزها و حتی حوادث اخیر طلایه داران شهادت و ایثار جوانان و نوجوانان هستند و میدانداران پیشرفت علمی کشور نیز آنها هستند.

نماینده مردم بروجن با اشاره به این سخن امام خمینی که «جوانان ذخیره انقلابند» و من خدمتگزار نظیر این جوان ها را از اول تاریخ و تاکنون ندیده ایم، گفت: اتفاقات اخیر گرچه خاطر هر ایرانی را به دردآورد اما پیام های مهمی برای تمام دولتمردان، مسئولان، تاثیرگذاران افکار عمومی و اصحاب قلم و فرهنگ و تربیت بود که کدهای طلایی و حیات بخش آن را می توان در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در چند روز اخیر و در سخنرانی های متعدد دید که موضوع حیاتی جهاد تبیین برای نسل جوان را مکررا نگاه کرد، موضوعی که همگی از  آن غفلت کردیم.

جعفری در ادامه با اشاره به بیانات رهبری در دیدار اخیر با دانش آموزان گفت: بنده به عنوان یک معلم دانشگاه با سابقه ۲۰ ساله در ارتباط با دغدغه های جوانان، به عینه دیده ام که جوانان ما جوانانی پاک، منطقی، کنشگر و عاشق میهن و انقلابند، لکن دشمنان ایران تمام همّ و غم خود را با جنگ ترکیبی و شناختی بر روی انحراف افکار و استحاله نسل جوان آینده ساز متمرکز کرده اند.

وی با بیان اینکه «صادقانه تحلیل کنیم که ما چه کرده ایم؟»، یادآور شد: نزدیک به ۶۰ نهاد مرتبط با تعلیم و تربیت و فرهنگ و دین در کشور داریم که اگر در مسیر جهاد تبیین ریل گذاری کرده بودند اکنون لازم نبود به تحلیل و چاره اندیشی حوادث اخیر بنشینیم. باید قبول کنیم که جهاد تبیین در نهادهای متولی آن جدی گرفته نشد و باید بپذیریم کم‌کاری کردیم و برخی دستگاه ها بود و نبودشان در کشور یکسان است. چرا باید پاسخگوی بدحجابی و بی حجابی ها فقط نیروی انتظام، سپاه و بسیج باشند؟ متولیان چندگانه طرح عفاف و حجاب کجا هستند و چرا امروز حرفی نمی زنند؟

نماینده مردم بروجن در مجلس از سازمان بازرسی کل کشور خواست تا ترک فعل های انجام گرفته در این موضوع را با دقت بررسی و پیگیری کند و اظهار کرد: امروز باید به دنبال راهکار مدیریت افکار جوانان و نوجوانان باشیم. در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را درقم زدیم و خلأ ارتباطی با جوان و نوجوان امروز را چه کسی باید تکمیل کند به غیر از متولیان عرصه تعلیم و تربیت اعم از رسانه ها و سایر نهادهای فرهنگی.

جعفری افزود: چرا صداوسیما در این مسیر نتوانسته مخاطبان خود را حفظ کند؟ رسالت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و وزارت ورزش و جوانان که متولی اصلی این قشر هستند برای تربیت دینی و تبیین اصول انقلاب برای نسل جوان چه شده است. باید قبول کرد که نمی شود در آب رفت و خیس نشد.

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان فهیم و نیک فطرتمان را دریابیم، تصریح کرد: باید برای آنها ناگفته ها را بازگو کنیم و به سراغ یکایک آنها رفته و به حرف، نقد و نظرشان صمیمانه گوش دهیم و باید بپذیریم بین ما و آنها زبان مشترکی نیست.

نماینده مردم بروجن در مجلس یادآور شد: اینک امام و مقتدای جهان جهاد تبیین را سرلوحه رسالت نخبگان، صاحبان اندیشه، دولتمردان و متولیان امر می داند. جوانان میهن را فهیم و بیدار و هوشمند معرفی می کند و ارشاد بر مبنای عقلانیت و شبهه زدایی از نسل جوان را راهکار برون رفت می داند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید امروز چهره های سیاسی، نخبه، علما، حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی زنجیره روشنگری و هم افزایی با نسل جوان ایرانی را تبیین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha