• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070503822
  • خبرنگار : 71234

سی و ششمین گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس

قالیباف: خدای میدان دفاع مقدس از خدای عرضه اقتصاد مقاومتی جدا نیست

قالیباف: خدای میدان دفاع مقدس از خدای عرضه اقتصاد مقاومتی جدا نیست

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با باورهایمان در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم اما ندانسته و نخواسته باورمان این شد که خدای میدان دفاع مقدس از خدای عرضه اقتصاد مقاومتی جدا است که این طور نیست و ما نتوانستیم این فرهنگ را منتقل کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ در مراسم سی و ششمین گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس با محوریت گردان‌های مهندسی رزمی در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: ۵ مهر روز آزادسازی و شکست حصر آبادان است که این عملیات نقطه عطفی در دفاع مقدس شد و باید به آن توجه شود کما این‌که هر جا دچار چالش و مشکل در کشور هستیم بخاطر بی‌توجهی به این نقاط عطف است.

فرهنگ مقاومت باعث پیروزی ما در دفاع مقدس شد

وی با بیان این‌که «محاصره آبادان ۵ مهر سال ۱۳۶۰ با فرمان امام (ره) شکست»، یادآور شد: وقتی بنی‌صدر رییس جمهور شد و جنگ اتفاق افتاد، حضرت امام فرماندهی کل قوا را به بنی صدر تا ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ واگذار کرد و تفکر و باورهای بنی صدر بر مسائل کردستان و دفاع مقدس مستولی شد همان زمان ما دلمان با جنگ بود و میخواستیم حضور پیدا کنیم اما اجازه نمی دادن و می گفتند شما آموزش ندیدید و جنگ را بلد نیستند؛ حتما آموزش مهم است و با آن حرف های قشنگ اجازه ندادند بسیج و جهاد و امثالهم به میدان جنگ بیایند. نتیجه آن شد که زمین بدهیم و زمان بخریم تا ببینیم چه کار کنیم و این استراتژی آن زمان بود.

وی یادآور شد: یک عملیات موفق در آن زمان ندیدید و دشمن تا هر کجا خواست ایستاد مگر جایی که مردم مثل خرمشهر مقاومت کردند. بعد که امام راحل فرماندهی کل قوا را به دست گرفتند، سه ماه بعد حصر آبادان شکست.

قالیباف تاکید کرد: باورهای قرآنی رزمندگان و اعتقاد به سنت‌های الهی و فرهنگ مقاومت باعث پیروزی ما در دفاع مقدس شد.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: همان کسانی که به ظاهر آموزش ندیده بودند، آموزش چهارساله را حداکثر در چهارماه به بهترین شکل ممکن دیدند و افسر زرهی شدند که تانک نداشتند، آن‌ها تانک را از دشمن غنیمت گرفته و آموزش دیدند و تعمیرات و نگهداری هم یاد گرفتند؛ این مقاومت و فرهنگ ما را در دفاع مقدس پیروز کرد، این فرهنگ سنی و شیعه نمی شناسد.

وی با اشاره به این‌که در آستانه سالگرد طوفان الاقصی هستیم، افزود: امام در سال ۶۳ فرمودندکه همه مشکلات ما از رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی و امریکا است؛ وزیرخارحه امریکا بعد از عملیات طوفان الاقصی گفت که اگر اسراییل هم وجود نداشت باید یک اسراییل ایجاد می کردیم اما رزمندگان و جبهه مقاومت در غزه با یک جمعیت بسیار محدود و اندک عملیات را انجام دادند و یک سال است که مقابل ارتش تا بن‌دندان مسلح ایستاده و مقاومت می‌کنند که باورها و فرهنگ آن به انقلاب اسلامی بر می‌گردد؛ اگر امام در ابتدای انقلاب فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد حاکی از آن است که باید این فرهنگ زنده باشد.

رییس مجلس بیان کرد: ما بعد از آتش بس خیلی زخم زبان شنیدیم اما دیدیم که چگونه دشمن صهیونیستی با داعش و امثالهم به سمت مرز ما حرکت کرده تا ۳۰ کیلومتری مرز ما هم آمدند اما  شهید سلیمانی و رزمندگان ایستادند؛ امروز هم جبهه مقاومت در جولان در نقطه صفر مرزی رژیم صهیونیستی ایستاده و می جنگندند و همه غرب و ناتو هم پشت رژیم صهیونیستی است.

همه باید در کنار هم قرار گیریم

قالیباف با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: فلسفه برگزاری این جلسات آن است که غفلت نکنیم و یادمان نرود کار را با چه مبانی شروع کرده و امروز کجا قرار داریم.

وی یادآور شد: همه از بهمن ۵۷ تا شهریور ۵۹ برای پیشرفت کشور بسیج شدند و بعد از ۸ سال با موفقیت بیرون آمدیم. با باورهایمان در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم اما یا نخواستیم و یا نتوانستیم که باورها را به عرضه سازندگی و محیط اقتصادی و مسائل فرهنگی و اجتماعی بیاوریم. ندانسته و نخواسته باورمان این شد که خدای میدان دفاع مقدس از خدای عرضه اقتصاد مقاومتی جدا است که این طور نیست و ما نتوانستیم این فرهنگ را منتقل کنیم.

قالیباف ادامه داد: دشمنان ما که با این فرهنگ مخالف بود و آن را نجات بخش کشور می دانست، مثل خوره کاری کرد که عده‌ای از ما از گذشته خودمان پشیمان شدیم و عده‌ای دیگر هم در مخالفت با این فرهنگ اصیل الهی شد؛ اینجاست که اهمیت جهاد تبیین و جنگ نرم و جنگ ترکیبی مشخص می‌شود.

وی افزود: ما امروز به عنوان رزمنده در مقابل شما با این همه مجاهدت شرمنده هستیم؛ این ها واقعیات تلخ است که باید بپذیریم و این اشکال به همه ما وارد است البته حتما با خودتان می گویید، قالیباف تو از سران قوا هستی چه اقدامی انجام دادی من به تنهایی نمی توانم کاری انجام دهم، همه باید در کنار هم قرار گیریم.

اجرا برنامه هفتم باعث تحول در اقتصاد کشور خواهد شد

رییس مجلس با بیان این‌که «امروز جنگ و نبرد در حوزه اقتصادی و فرهنگی است»، گفت:ما به سهم خودمان در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم برنامه هفتم را تنظیم کردیم که معتقدیم نسبت به برنامه های توسعه قبلی برنامه هفتم عملیاتی‌تر، قابل اجرا و دارای کمترین اشکال است. اکنون باید  مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم این برنامه را اجرا کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر دولت جهادهم حرف از وفاق می زند، باید طبق تاکید رئیس جمهور میثاق ما برنامه هفتم باشد، ما هم در مجلس بنابر فرمایش رهبری مبنی بر این‌که موفقیت دولت موفقیت همه ما و انقلاب و ایران است، حرکت می‌کنیم.

وی افزود: همه باید دست به دست هم داده و کمک کنیم تا به دور از بحث‌های حاشیه ای برنامه هفتم را اجرا شود که باعث تحول در اقتصاد کشور خواهد شد.

رییس مجلس با اشاره به هدررفت منابع گفت: امروز به همان اندازه ای که درآمد داریم، منابع و انفال و به طور روشن در حوزه انرژی های فسیلی یعنی نفت وگاز و معادن هدر رفت داریم؛ برنامه هفتم متمرکز بر این است که جلوی هدررفت را بگیرید که «حیف» و نه «میل» می شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمود موضوع فرهنگ برای من مهم است و همیشه دغدغه فرهنگ دارم اما اما امروز اقتصاد اولویت ما است. باید دست به دست هم داده تا بتوان کنار نسل حدید این فرهنگ را به درستی منتقل کرده و به جوانان میدان دهیم.

قالیباف با بیان این‌که «امروز در حوزه جمعیتی با مشکل مواجه‌ایم»، گفت: باید به جوانان خلاق میدان بدهیم و بدانیم که در حوزه نیروی جوان در ایده‌آل‌ترین پنجره جمعیتی قرار داریم و حتی جز بهترین کشورها هستیم اما منابع انسانی را بخاطر موضوعات بی‌دلیل مثل سایر منابع از دست می دهیم حال اینکه باید یک مدیر بتواند اولویت‌بندی و اهم و فی‌الهم کرده و موضوعات را اصلی و فرعی کند.

وی تاکید کرد: باید مردم ظرف یک سال آینده تاثیرات اجرای برنامه هفتم را در زندگی خود ببینند که این مهم با داشتن باور و سپردن کارها به جوانان و افراد کاردان محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha