• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070504211
  • خبرنگار : 50598

جمالیان:

نان کارگر نباید به قیمت جانش تمام شود

نان کارگر نباید به قیمت جانش تمام شود

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ۴ هزار معدن داریم که به صورت سنتی اداره می‌شوند و با علم نوین دنیا فاصله دارند.

سید محمد جمالیان، ۵ مهر ماه در مراسم یادبود کارگران جان باخته حادثه معدن طبس که در خانه کارگر استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: حادثه معدن طبس، حادثه تلخی بود که همه مردم کشور را متاثر کرد و ای کاش شاهد تعداد بیشتری از کارگران در چنین مراسم‌هایی بودیم.

وی افزود: ما در مجلس از همان روز اول حادثه، پیگیری‌ها را آغاز کردیم و در همان روز از وزیر کار خواستیم تا برنامه وزارتخانه را برای اینکه دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم، مشخص کند.

جمالیان تصریح کرد: هفته آینده گزارش کاملی از وزیر کار در خصوص معدن طبس دریافت خواهیم کرد تا تصمیماتی اساسی در این خصوص بگیریم.

وی با بیان اینکه حادثه معدن طبس از چند حوزه، قابلیت بررسی دارد گفت: کارشناسان بهداشت کار دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخ دهند که در خصوص این معدن چه گزارشی داده‌اند و عوامل خطر چه بوده است و آیا این معدن قابلیت ادامه کار داشته است یا خیر؟ بازرسین کار وزارت کار نیز نیز باید در این خصوص اعلام نظر کنند.  

جمالیان با تاکید بر اینکه تمام موارد مربوط به معدن طبس توسط کمیسیون‌های مختلف مجلس بررسی خواهد شد افزود: کمیسیون بهداشت و فراکسیون‌های متعدد فعال شده‌اند و این قول را می‌دهیم که نتیجه کار را به اطلاع مردم برسانیم و موضوع را پیگیری کنیم تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه اینکه نان کارگر نباید به قیمت جانش تمام شود گفت: در کشور ۴ هزار معدن داریم که به صورت سنتی اداره می‌شوند و با علم نوین دنیا فاصله دارند. اگر قرار است با این شرایط ادامه دهیم، بایستی جلوی خیلی از موارد و سوانح را بگیریم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بزرگترین اتفاق در این حادثه از دست دادن جان کارگران بوده است. حتی اگر این حادثه، یک کشته هم داشت برای ما غیر قابل گذشت بود.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه باید از تمام زوایا بررسی شود گفت: جلوی خیلی از حوادث را با پیشگیری می‌توانیم بگیریم یا حداقل شدت حادثه و میزان مرگ و میر را کمتر کنیم. متاسفانه میزان مرگ و میر در حوادث در کشور بالاست و باید فکری اساسی به حال این موضوع کنیم.

جمالیان با بیان اینکه خلاء قانونی در حوزه پیشگیری از حوادث نداریم تصریح کرد: ما در اجرای قوانین پیشگیری از حوادث مشکل داریم. اگر این قوانین اجرا می‌شد و ناظرین به آن پایبند بودند الان شاهد این حوادث نبودیم.

وی ادامه داد: نقش مجلس نقش نظارتی است ولی اگر احصا شود که خلاء قانونی در این حوزه وجود دارد حتما پیگیری می‌کنیم. من به عنوان نماینده‌ای که از استانی صنعتی و کارگری در مجلس حضور دارم، حتما حقوق کارگری را پیگیری می کنم و نتیجه آن را از طریق خانه کارگر و رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهیم رساند.

جمالیان با بیان اینکه تخلف پیمانکار معدن را پیگیری خواهیم کرد گفت: در نظام اداری و صنعتی کشور چنین امکانی وجود ندارد که پیمانکاران حذف شوند. مجوز استخدامی در دستگاه‌های اجرایی، پایین است و نظر بسیاری از مدیران کشور این است که بدنه دولت کوچک شود و یکی از راه‌ها این است که کارها را به پیمانکار واگذار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha