• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401080402900
  • خبرنگار : 50026

کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی؛ مهم‌ترین چالش دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی

کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی؛ مهم‌ترین چالش دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات زیرساختی خوابگاه‌های دانشجویی، اظهار کرد: با وجود اینکه در سه نقطه شهر خوابگاه‌هایی را تامین کردیم اما هنوز برای ۲۵۰ نفر کمبود مکان داریم.

حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق، امروز چهارشنبه ۴ آبان در بازدید استاندار خراسان جنوبی از این دانشگاه گفت: نگاه ویژه استاندار خراسان جنوبی به دانشگاه فرهنگیان قابل تقدیر است و منجر به در نظر گرفتن اعتبارات خوبی شده که امید است به حل مشکلات بینجامد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه طبق استاندارد به ازای هر ۲۵ دانشجو باید یک عضو هیات علمی در دانشگاه وجود داشته باشد که این نسبت در دانشگاه فرهنگیان به ازای هر ۱۱۰ نفر  است، تصریح کرد: این ضعف دانشگاه فرهنگیان در رتبه علمی آن اثرگذار است.

اکبری مطلق با بیان اینکه در زمینه کارکنان نیز امسال ۱۸ نفر از آموزش و پرورش مامور به کار شدند، اظهار کرد: به جایگاه واقعی دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم توجه شده و باید گفت ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نخبه بوده و هرچه به این دانشگاه خدمت شود نتیجه آن در آموزش و پرورش و آینده کشور مشاهده خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی خوابگاه دانشجویی در شهر قاین بیان کرد: این اقدام با نظر مساعد استاندار خراسان جنوبی انجام و امکانات خوبی برای دانشجویان فراهم شد که منجر به ایجاد آرامش شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تلاش‌هایی که از سوی کادر معاونت‌های مختلف صورت گرفته حداقل اعتراضات دانشجویی را شاهد بودیم، اظهار کرد: ۱۸ مساله حاد در دانشگاه فرهنگیان شناسایی شده و دغدغه‌های رئیس جمهور در حوزه دانشگاه فرهنگیان اثرات خوبی در اختصاص سهمیه جذب هیات علمی داشته است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در بخش اداری این دانشگاه به علت کثرت دانشجویان است، یادآور شد: ۲۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان پذیرش شده و اکنون این مجموعه ۲۰ عضو هیات علمی دارد که نسبت استاد به دانشجو در آن کم است.

سیدمحمد حسینی، معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز مشکل کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی از مهم‌ترین مسائل است، گفت: نبود اعتبارات کافی برای پروژه‌های این دانشگاه از معضلات بزرگ است.

کمبود بودجه، توجه به مسائل زیرساختی و افزایش سرانه فضای آموزشی و خوابگاهی از جمله مسائلی بود که در این نشست بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha