• دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401062115705
  • خبرنگار : 50491

استاندار گلستان عنوان کرد؛

بافت تاریخی گرگان ظرفیتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر/تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

بافت تاریخی گرگان ظرفیتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر/تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

ایسنا/گلستان استاندار گلستان بافت تاریخی گرگان را ظرفیتی منحصربه فرد دانست و گفت: سرمایه‌گذاری، احیا و مرمت آن بستر خوبی برای جذب گردشگر است.

علی محمد زنگانه در نشستی که در راستای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری برگزار شد، با اشاره به اینکه سرانه تولید استان نصف میانگین کشوری است، اظهار کرد: این شکاف در چندین سال گذشته افزایش یافت، چشم‌انداز استان در افق ۱۴۰۴ رساندن سرانه تولید گلستان به میانگین کشور است و این امر زمانی تحقق می یابد که درآمد سرانه یا درآمد ناخالص استان به ۱۱۲ همت برسد که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری تا حداقل دو برابر این مبلغ است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن درآمد سرانه استان به میانگین کشوری باید به دنبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، افزایش بهره وری، استفاده از ظرفیت و منابع بانک ها و رایزنی همه جانبه برای جذب حداکثری منابع و بودجه از محل بودجه‌های عمومی باشیم تا راه نرفته چندین ساله جبران شود، گفت: یکی از مطالبات ریاست محترم جمهور از استان گلستان ارتقا صنعت گردشگری است که در اسناد بخشی که در حال تدوین است سهم بخش گردشگری از درآمد ناخالص و همچنین سرمایه‌گذاری موردنیاز برای این بخش مشخص و تبیین خواهد شد.

استاندار گلستان یکی از اولویت‌های استان در بحث جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را صدور مجوزهای بی نام برای طرح‌های سرمایه‌گذاری باهدف تسهیل امر سرمایه‌گذاری دانست و بیان کرد: بسیاری از مشکلات طرح‌ها به فرد سرمایه‌گذار مربوط نمی‌شود و به جغرافیا و منطقه محل سرمایه‌گذاری مرتبط است و می‌توان با صدور این مجوزها امر سرمایه‌گذاری را تسهیل و تسریع کرد.

زنگانه با تأکید بر اینکه تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در قالب مجوزهای بی‌نام در استان آغاز شده است، ابراز کرد: در این بسته‌های سرمایه‌گذاری مباحث حقوقی نیز لحاظ شده تا سرمایه‌گذار در چرخه معیوب گرفتار نشود.

استاندار گلستان متذکر شد: برای توسعه استان باید بر روی ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان سرمایه‌گذاری صورت گیرد، بافت تاریخی گرگان، دیوار بزرگ گرگان جزو میراث‌فرهنگی شاخص استان است که در حوزه خود منحصربه‌فرد است و سرمایه‌گذاری و احیا و مرمت در آن ظرفیت مهمی را برای جذب گردشگری فراهم می‌سازد.

وی در پایان بیان کرد: برای پیگیری و رفع موانع و مشکلات پروژه لوتوس جلسه شورای نظارتی استان با حضور دادستان محترم تشکیل خواهد شد و مشکلات حقوقی این پروژه را حل‌وفصل خواهیم کرد.

برنامه‌ریزی برای خروج بخش اداری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان از بافت تاریخی گرگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در این نشست گفت: امروز در بازدیدهایی که با حضور مدیرعامل موسسه اعتباری ملل از محدوده مرکزی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) داشتیم، وسعت، قدمت و نوع معماری این اثر تاریخی ارزشمند شهر گرگان مورد توجه عزیزان برای سرمایه‌گذاری قرار گرفت و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز آمادگی خود را برای واگذاری بناهای بافت تاریخی گرگان در قالب تهاتر و یا هر مدل اقتصادی مناسب و متناسب با این اثر اعلام کرد.

محمدجواد ساوری از برنامه ریزی برای خروج اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از بافت تاریخی گرگان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین دغدغه دوستداران میراث‌فرهنگی برای خروج بخش اداری اداره‌کل میراث‌فرهنگی از بافت تاریخی گرگان، با هماهنگی‌های اولیه صورت گرفته با موسسه اعتباری ملل بنا شد بناهای بخش اداری این اداره کل در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و این موسسه مالی، در مدل اقتصادی مناسبی واگذار شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: با این اقدام بناهای بخش اداری این اداره‌کل که در محدوده مرکزی شهر تاریخی استرآباد قرار دارد و بناهای شاخصی را شامل می‌شود به شکلی در اختیار مردم و مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha