• جمعه / ۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060403091
  • خبرنگار : 50404

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

راه اخوان باید با ترویج اشعارش ادامه یابد

راه اخوان باید با ترویج اشعارش ادامه یابد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: راه اخوان ثالث باید با اشاعه و بازگو کردن اشعارش به نسل‌های بعد ادامه یابد.

محمد حسین‌زاده در مراسم سالروز بزرگداشت مهدی اخوان ثالث که امروز، چهارم شهریور ماه، بر مزار وی برگزار شد، اظهار کرد: شاید نزدیک‌ترین وارث فردوسی مهدی اخوان ثالث است که بهانه دور یکدیگر جمع شدن ماست. فردوسی عشق به ایران و قهرمانان ایران داشت و صلابت کلام و بیان او آنقدر برای ایرانیان عزیز بوده که هزار سال سینه به سینه چرخیده تا به ما رسیده و اگر قرار بود اخوان در جایی به آرامش برسد و ماندگار شود، نزدیک فردوسی بود.

وی با اشاره به اینکه اخوان ثالث نیز عاشق ایران، قهرمانان وطن، شهیدان و فردوسی است، افزود: او در جای‌جای اشعارش به این موضوع اشاره کرده و هنوز هم که شعر خوان هشتم او را می‌خوانم، تنم از عشقی که به رستم و قهرمانان وطن هنگامی که در معرض تزویر دشمنان قرار می‌گیرند دارد، می‌لرزد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: وظیفه دوست‌داران شعر و ادب معرفی بزرگان و ستارگان و مفاخر به نسل نوجوان و جوان ماست که در این حوزه کم‌کاری کرده‌ایم و باید خیلی بیش از این‌ها برای آن وقت بگذاریم. پدران و پدربزرگان ما در قصه‌های شبانه و گعده‌های خانوادگی این میراث را به ما منتقل کرده‌اند و نباید بگذاریم که ابزارها و تفریحات روزمره ما را از میراث هویتی خود غافل کند. بنابراین باید همه تلاش کنیم که شعر فردوسی و راه فردوسی همان‌گونه که اخوان ثالث به آن پایبند بود، به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: فضای مجازی که نسل جدید با آن درگیر هستند، فرصتی برای معرفی مفاخر ما از جمله اخوان ثالث است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم در این روزها شعری که از اخوان ثالث می‌پسندیم را در این روزها در صفحات مجازی خود منتشر کنیم.

راه اخوان باید با ترویج اشعارش ادامه یابد

در حاشیه این مراسم که با حضور حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، برگزار شد، از سردیس مهدی اخوان ثالث که طبق گفته برگزارکنندگان مراسم بناست طی روزهای آینده در بلوار اخوان ثالث، واقع در حد فاصل میدان جانباز و بلوار سجاد مشهد نصب شود، رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha