• پنجشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401052720043
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل نوسازی مدارس استان:

سرانه فضای آموزشی در اردبیل ۴.۲ متر مربع است

سرانه فضای آموزشی در اردبیل ۴.۲ متر  مربع است

ایسنا/اردبیل مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی استان اردبیل ۴.۲ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است.

حسن محمدی ادیب عصر پنجشنبه ۲۷ مردادماه در جلسه بررسی طرح‌های آموزشی و پرورشی در اردبیل اظهار کرد: ۱۸۷ پروژه در قالب مدارس و مجموعه‌های تربیتی و ورزشی در سطح استان در حال اجرا است که ۱۳۲ مدرسه با ۵۷۳ کلاس درس از جمله مهمترین این طرح‌ها و پروژه‌ها است.


وی احداث هفت سالن ورزشی، ۲ زمین چمن مصنوعی، یک باب استخر، ۲۰ نمازخانه مستقل و ۲۵ سرویس بهداشتی را با اولویت مناطق محروم و عشایری یادآور شد و تصریح کرد: ۲۰ نمازخانه مستقل از محل سفر رئیس جمهور اعتبار مستقل گرفته و تلاش بر این است تا مهرماه ۱۰ نمازخانه و مابقی نیز تا دهه فجر امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.


مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از افتتاح هفت سالن ورزشی در سال‌جاری خبر داد و گفت: از ۱۳۲ مدرسه در قالب ۵۷۳ کلاس درس، تکمیل ۹۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفته تا در دهه فجر شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

محمدی ادیب افزود: ‌تا مهرماه امسال ۴۱ پروژه در ابعاد مختلف تکمیل و آماده افتتاح خواهد شد تا ارتقای کیفی آموزش و پرورش را شاهد باشیم.

وی میانگین سرانه فضای آموزشی را در کشور ۵.۹ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: این سرانه در استان کمتر از ۴.۲ دهم متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است.

محمدی ادیب، توزیع نامتوازن واحدهای آموزشی را در مناطق مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: در هفت منطقه آموزشی استان سرانه فضای آموزشی کمتر از میانگین کشوری و استانی است و تنها در ۲ منطقه بهبود شرایط را شاهد هستیم.

وی بحران کمبود فضای آموزشی را در اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد یادآور شد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا همه ساله با احداث ۱۲ مدرسه ۱۲ کلاسه بتوان وضعیت موجود را ارتقا داد.

محمدی ادیب اجرای طرح «شهید رضا پناهی» را با هدف برچیدن مدارس کانکسی و غیراستاندارد یادآور شد و بیان کرد: هر چند وجود این مدارس قابل قبول نیست اما به تناسب شرایط خاص مناطق عشایری ما مجبور به حفظ این کلاس‌های درس شده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در استان اردبیل ۵۶ فضای کانکسی وجود دارد که تا سال آینده مصمم به جمع‌آوری این فضاهای کانکسی هستیم و به جای آن فضای استاندارد و ایمن باید در مدارس دایر شود.

محمدی ادیب تصریح کرد: از محل تخریب و بازسازی منابع خوبی به استان اختصاص یافته که یک‌هزار و ۷۰۰ واحد در مرحله بازسازی و سه هزار و ۳۰۰ واحد نیز در مرحله اقدام اولیه است.

وی با بیان اینکه ۵۳۵ کلاس درس در سطح استان در حال احداث است، گفت: ۲۰ درصد مدارس احداثی استان مربوط به خیرین است و ما تلاش می‌کنیم از ظرفیت خیرین بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل پایین بودن میانگین توزیع اعتبارات استانی و ملی را در بخش مدرسه‌سازی یادآور شد و افزود: برای اولین بار سال گذشته ۱۳۴ میلیارد تومان و امسال نیز ۱۱۳ میلیارد تومان از محل محرومیت‌زدایی و هدفمندی یارانه برای تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی اختصاص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha