• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401052619137
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان مطرح کرد

رتبه ۷ گیلان از نظر تعدد رسانه ها

رتبه ۷ گیلان از نظر تعدد رسانه ها

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه گیلان به واسطه تعدد رسانه ها رتبه هفتم کشور را دارد، گفت: نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به حوزه خبر یک نگاه حمایتی و پشتیبانی است.

رضا ثقتی در نشست مدیران خبرگزاری ها با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، ضمن قدردانی از همکاری و تعامل سازنده آیت الله فلاحتی با اهالی خبر و رسانه، اظهار کرد: گیلان به واسطه تعدد رسانه ها رتبه هفتم کشور را دارد و از این حیث از استان های پیشتاز است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۳ نشریه و روزنامه و ۲۳۸ پایگاه خبری در گیلان، افزود: نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به حوزه خبر یک نگاه حمایتی و پشتیبانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر ذیل وزارت ارشاد تشکیل شده است، عنوان کرد: خبرنگاران با عضویت در این صندوق از خدمات بیمه ای اعم از تکمیلی و سابقه کار و تسهیلات بلاعوض و کم بهره استفاده خواهند کرد.

ثقتی از امضای تفاهم نامه اداره کل راه و شهرسازی استان جهت ثبت نام خبرنگاران در طرح ملی مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال تقویت نظام صنفی حوزه رسانه هستیم، زیرا تقویت نظام صنفی به نفع اهالی رسانه خواهد بود.

وی خانه مطبوعات گیلان را از اولین خانه های مطبوعات کشور دانست و تاکید کرد: رسانه ها در راستای گفتمان عدالت محور دولت سیزدهم در انعکاس مطالبات فقط تریبون سطوح بالادست نیستند و مردم در مناطق پایین دست و کم برخوردار نیز می دانند که می توانند مطالبه و دغدغه خودشان را از طریق رسانه ها به گوش مسئولان برسانند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان رویکرد رسانه های استان را دستگیری از دولت دانست و عنوان کرد: دولت در ابتدای راه است و باید با کمک رسانه ها به انعکاس و بازگو کردن خدمات یک سال گذشته در جامعه بپردازیم.

وی ۹۵ درصد حواشی فضای مجازی را ناشی از رسانه های فاقد مجوز دانست و بیان کرد: توصیه می کنیم رسانه ها به سمت دریافت مجوز بیایند و فعالیت خود را قانونمند کنند.

ثقتی خبرنگاران را یکی از کم برخوردارترین اقشار جامعه از نظر رسیدگی و پشتیبانی دانست و متذکر شد: امیدواریم مشکلات معیشتی و رفاهی خبرنگاران را حل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha