• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070806263
  • منبع : نمایندگی گیلان

در پی مشکلات اقتصادی صنایع؛

ورود بازرس کل گیلان به موضوع خسارات وارده ناشی از قطعی برق و گاز

ورود بازرس کل گیلان به موضوع خسارات وارده ناشی از قطعی برق و گاز

ایسنا/گیلان بازرس کل گیلان گفت: مشکلات موجود در قطعی برق، گاز و... سبب می شود تا واحدهای تولیدی دچار مشکلات اقتصادی شده و حتی نسبت به تعدیل نیرو اقدام کنند.

احمد آقایی امروز، ۸ مهرماه در نشست بررسی مشکلات استان گیلان که در راستای پیگیری موضوع «خسارت وارده به صنایع ناشی از قطعی برق در فصل تابستان و احتمال ایجاد محدودیت های تولیدی در فصل زمستان به علت کمبود گاز» برگزار شد، با بیان اینکه همواره از دو بخش دولتی و خصوصی حمایت می کنیم، افزود: بخش خصوصی وظیفه خطیر اشتغالزایی و رفع محرومیت ها را در جامعه داشته و دستگاه های حاکمیتی نیز تکلیف دارد با توجه به ظرفیت ها، خواسته های بخش خصوصی را تامین و رفع کنند.

وی با اشاره به اینکه صنایع در اقتصاد کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، بر ضرورت بررسی ابعاد موضوع ناترازی انرژی و جلوگیری از ایجاد نارضایتی در صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی تاکید کرد.

بازرس کل استان گیلان ضمن اشاره به کاهش تولید صنایع کشور به علت قطعی برق دو تا چهار روز در هفته طی تابستان امسال، به ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اشاره و اظهار کرد: در این قانون بر جبران خسارات واحدهای تولیدی تاکید شده است.

آقایی اضافه کرد: در استان گیلان سه واحد تولید برق وجود دارد و میانگین تولید نیروگاه های استان در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۲ تغییری نداشته؛ این در حالی است که علیرغم امکان ذخیره سازی سوخت به میزان ۲۷۶ میلیون لیتر، هم اکنون ۵۰ درصد کمتر از ظرفیت مذکور یعنی ۱۱۲ میلیون لیتر ذخیره سوخت داریم.

وی همچنین به موضوع عدم اعلام مشکلات توسط مدیران دستگاه های اجرایی استان به مدیران ارشد پرداخت و آن را مشکل زا دانست و ادامه داد: مشکلات موجود در قطعی برق، گاز و... سبب می شود تا واحدهای تولیدی دچار مشکلات اقتصادی شده و حتی نسبت به تعدیل نیرو اقدام کنند.

بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه موضوع جبران خسارت واحدهای تولیدی و صنایع و همچنین جلوگیری از ناترازی انرژی در فصل سرما برای استان حائز اهمیت است، اظهار کرد: شرایط امروز کشور محصول تحریم دشمنان و همچنین غفلت ورزی مدیریت گذشتگان است و لذا پذیرفتن مدیریت، یک نوع جهاد و امری خطیر محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد با توجه به ظرفیت خالی نیروگاه های تولید برق استان، ذخیره سازی سوخت مایع و گازوئیل در نیروگاه های استان حداکثر ظرف مدت یک ماه کامل شده و برنامه ریزی افزایش ظرفیت ذخیره سازی سوخت نیروگاه ها از طریق احداث مخازن جدید انجام شود.

همچنین در کوتاه ترین زمان ممکن گزارشی توسط شرکت گاز استان گیلان درخصوص اجرای خط ۴۲ اینچ سراسری گاز نیروگاه رضوانشهر که ۱۰ کیلومتر از آن هنوز باقی مانده به بازرسی کل ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha