• پنجشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401043020531
  • خبرنگار : 50491

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق گلستان خبر داد

کاهش خاموشی در بخش کشاورزی گلستان/ خاموشی‌ها ۳ ساعته شد

کاهش خاموشی در بخش کشاورزی گلستان/ خاموشی‌ها ۳ ساعته شد

ایسنا/گلستان مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: با رایزنی های انجام شده، خاموشی پنج ساعته چاه های کشاورزی در استان گلستان به سه ساعت کاهش یافت.

سارا مقصودلو در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: در روزهای گذشته با افزایش چشمگیر دمای هوا شاهد رشد فزاینده مصرف برق در استان گلستان بودیم که در غالب روزها بیش از سهمیه تخصیص یافته برق مصرف کردیم اما با تلاش صورت گرفته تاکنون هیچ گونه مدیریت بار و خاموشی برای مشترکان نداشتیم اما بدون شک برای تداوم این مسیر و تأمین برق همه مشترکان به همراهی همه مردم نیاز داریم.

وی افزود: بدون شک در شرایط فعلی عدم استفاده از سیستم های سرمایشی مقدور نیست اما رعایت راهکارهای مدیریت مصرف در زمان استفاده از لوازم برقی مؤثر است لذا مردم هنگام استفاده از اسپیلت دما را روی درجه رفاه قرار دهند همچنین در استفاده از سیستم های سرمایشی به طور متناوب از پنکه و کولر استفاده کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق گلستان متذکر شد: گاهی اوقات خاموش کردن یک لامپ اضافه، خارج کردن شارژر از پریز برق و عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بار در عین حال که رفاه اجتماعی را مختل نمی کند کمک قابل توجهی به کنترل پیک بار مصرفی خواهد کرد.

مقصودلو تأکید کرد: میزان برق متناسب با تولید نیروگاه ها و حجم آب پشت سدها متفاوت است و براساس میزان تولیدی که اتفاق می افتد به هر استان بسته به تعداد اشتراک و نوع مصرف، سهمیه ای اختصاص می دهند و اگر بیش از سهمیه برق مصرف شود تولید دیگر جوابگوی این میزان نخواهد بود و برای تعادل بخشی و حفظ شبکه مجبور به اعمال خاموشی ها خواهیم شد.

وی به گلایه برخی کشاورزان گلستانی از قطع برق چاه های کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای شروع طرح های مدیریت بار، براساس مصوبه هیئت وزیران و همه شرکت های توزیع برق مقرر شده بود تمامی چاه های کشاورزی هر روز و به مدت پنج ساعت مدیریت شوند و برق آنها قطع شود که پس از انجام رایزنی های گسترده از کانال های مختلف توانستیم میزان خاموشی پنج ساعته چاه های کشاورزی در گلستان را به سه ساعت کاهش دهیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه تمامی تلاش ما این است که کشاورزان بدون محدودیت به کار کشاورزی بپردازند، تأکید کرد: در گذشته برق ۲۰ درصد چاه های کشاورزی روزانه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر قطع می شد که در حال حاضر این میزان به سه ساعت کاهش  یافته و چاه های کشاورزان از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه عصر برق دار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha