• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401042013302
  • منبع : نمایندگی خوزستان

«خوان شش» در خوان اول چگونه بود؟

«خوان شش» در خوان اول چگونه بود؟

ایسنا/خوزستان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه گفت: نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «خوان شش» به علت نداشتن توان مالی و ظرفیت‌های مورد لزوم در اولین دوره بین شهرستان‌های امیدیه و آغاجاری برگزار شد.

محمدرضا غبیشاوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از وصول متون نمایشی و تعیین داوران جشنواره به منظور تعیین اعضای دبیرخانه جلسه‌ای در دفتر اداره برگزار شد و عوامل ستاد برگزاری جشنواره تعیین شدند.

او در خصوص ایده، هدف و روند برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «خوان شش» توضیح داد: با عنایت به لزوم تقویت بنیه و توان استعداد های نوظهور در عرصه کارگردانی نمایش و لزوم پویایی هنرمندان و رهایی از رکود پیش آمده در طول مدت شیوع بیماری کرونا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه با همکاری دفتر هنرهای نمایشی شهرستان اقدام به برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی با عنوان «خوان شش» کرد و ایده این جشنواره از طرف عماد حمیداوی از بازیگران مستعد شهرستان داده شد و پس از طرح و بررسی با کارشناس هنری اداره و مسوول دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان، چهارچوب کار بسته و فراخوان اولیه تهیه و در فضای مجازی منتشر شد.

غبیشاوی همچنین با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان با جشنواره ادامه داد: در جریان برگزاری این جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، موسسه فرهنگی و هنری آوای صحرا، سایت یوبلیت، شهرداری و شورای اسلامی امیدیه و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری همکاری و مساعدت داشتند

او با قدردانی از هنرمندان فعال نمایش شهرستان که با ابراز دغدغه‌ها، ایده‌ها و طرح‌های خود در طول برگزاری جشنواره بیشترین کمک را در اجرای برنامه داشتند بیان کرد: انتظار می‌رود ضمن حفظ روحیه همدلی و سخت‌کوشی به استمرار و تقویت این روحیه همت ورزیده و اهتمام ویژه داشته باشند و ارتباط خود را با دفتر انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را حفظ کنند.

به باور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه: نمایش‌های اجرا شده در اولین دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی «خوان شش» به طور کلی از سطح مطلوبی برخوردار بود و مورد رضایت تماشاگران و داوران بودند.

غبیشاوی تصریح کرد: از نقاط بارز این جشنواره می‌توان به  همت و تلاش اعضای دبیرخانه جشنواره و دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اشاره کرد که واقعا ستودنی است و جا دارد که از کلیه عوامل اجرایی از جمله جناب مهدی درویش، کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه، علی‌اصغر همتیان، دبیر جشنواره، کامران جعفری، ‌قائم مقام دبیر جشنواره، غزل بویری، مسؤول روابط عمومی و خبررسانی جشنواره، فرحناز قجابگلی، دبیر اجرایی، و سایر عزیزانی که در اجرای این جشنواره یاریگر ما بودند صمیمانه تشکر کرده و برای همه آرزوی سعادت و بهروزی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «خوان شش» یادواره زنده‌یاد بهروز صانعی پیشکسوت فقید تئاتر استان خوزستان به دبیری علی‌اصغر همتیان از ۱۵ تا ۱۸ تیر ۱۴۰۱ با حضور ۹ گروه نمایشی در شهرستان امیدیه برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha