• شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401041107414

معاون وزیر امور خارجه:

بازار کالاهای دانش بنیان را برای خراسان شمالی فراهم می‌کنیم

بازار کالاهای دانش بنیان را برای خراسان شمالی فراهم می‌کنیم

ایسنا/خراسان شمالی معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بازار کالاهای دانش بنیان را برای خراسان شمالی فراهم خواهیم کرد.

مهدی صفری، ۱۱ تیرماه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه دو سوم کار وزارت امور خارجه بر مبنای اقتصاد است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اولویت، همکاری با کشورهای همسایه با تأکید بر توسعه اقتصادی، صادرات و ارز آوری است.

وی با بیان اینکه بازار کالاهای دانش بنیان را برای خراسان شمالی فراهم خواهیم کرد، افزود: تلاش ما این است تا با ارتباط از طریق سازمان جدید کارفرمایان کشور ترکمنستان بتوانیم ساخت شرکت‌های جدید در ایران و به ویژه خراسان شمالی را در دستور کار قرار دهیم.

وی کشورهای قزاقستان، ازبکستان و روسیه را مهم ترین بازارهای جهانی دانست و گفت: کشورهای فوق به تولیدات دانش بنیان بسیار راغب هستند لذا خراسان شمالی بر روی این موضوعات باید تمرکز بیشتری داشته باشند.

صفری با اشاره به اینکه انتقال تکنولوژی از سایر کشورها به درون کشور نیز در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد، تصریح کرد: ما می‌توانیم ۸۰ درصد مواد اولیه داروهای شیمیایی را در داخل کشور تولید کنیم که باید تکنولوژی آن وارد کشور شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تأکید کرد: در رابطه با موضوع بازگشایی مرز پرسه‌سو باید بدانیم که کشور ترکمنستان نیز به دنبال منافع کشور خود است و ما نیز زمینه را برای تحقق این مهم آماده می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha