• جمعه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401022314860

عضو گروه پژوهشی سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

سومین سمپوزیوم بین‌المللی «سلول‌های‌ بنیادی و پزشکی‌ بازساختی» در مشهد

سومین سمپوزیوم بین‌المللی «سلول‌های‌ بنیادی و پزشکی‌ بازساختی» در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این سمپوزیوم بین‌المللی در تاریخ ۱۱ و ۱۲ خرداد ماه با سخنرانی دانشمندان برجسته از بیش از ۱۰ کشور جهان به همت سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز با همکاری مرکز پزشکی دانشگاه مالزی (UKM) به صورت مجازی و حضوری در مشهد برگزار خواهد شد.

دکتر آزاده حقیقی طلب در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این رویداد علمی شامل سخنرانی استادان و متخصصان علوم پایه و بالینی از داخل و خارج از کشور در زمینه تحقیقات سلول‌های بنیادی، کارآزمایی بالینی درمان‌های مبتنی بر سلول، ژن درمانی و فرآورده‌های عاری از سلول (اگزوزوم) خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی عنوان کرد: به طور کلی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد که آغاز کننده استفاده از سلول‌های بنیادی و انجام تحقیقات مرتبط در سطح استان بودند با همکاری سایر مراکز علمی از حدود سال ۱۳۹۰ اقدام به برگزاری برنامه‌های علمی در این زمینه کرده‌اند.  

وی بیان کرد: در سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی بیشتر تمرکز بر روی وزیکول‌های خارج سلولی یا اگزوزوم‌ها خواهد بود که به عنوان ابزار جدید در درمان و تشخیص بیماری‌ها مطرح شده‌اند و مراکز تحقیقاتی معتبری در داخل و خارج از کشور بر روی مطالعات مرتبط با استخراج، شناسایی و استفاده‌ی از آن‌ها تمرکز دارند.

دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی سه محور تخصصی این سمپوزیوم را  مطالعات بالینی، مبحث سرطان و شناسایی و کاربرد انواع وزیکول‌های خارج سلولی دانست و ابراز کرد: امسال برای اولین بار سمپوزیوم به صورت هیبرید (مجازی-حضوری) برگزار می‌شود که  هدف این است تا از دانش و تجربیات سخنرانان بین‌المللی برجسته‌ای که امکان سفر برایشان وجود ندارند، استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به ارتباطات ایجاد شده در این سال‌ها توسط اعضای محترم کنسرسیوم در حال حاضر بیش از ۲۰ سخنران بین‌المللی از کشورهای ایتالیا، استرالیا، ترکیه، آمریکا، انگلیس، قطر، بلژیک، آلمان و اسپانیا دعوت ما را برای شرکت در این سمپوزیوم پذیرفته‌اند.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha