• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072419000
  • خبرنگار : 50082

نماینده مردم سبزوار در مجلس:

کمبود برق از مشکلات توسعه صنایع در سبزوار است

کمبود برق از مشکلات توسعه صنایع در سبزوار است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم سبزوار در مجلس کمبود برق را از مشکلات توسعه صنایع در سبزوار دانست و گفت: احداث چند پست توزیع برق در حال پیگیری است.

محمدرضا محسنی‌ثانی امروز (۲۴ مهر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه غرب خراسان رضوی در سالن همایش‌های بین‌المللی بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های هوایی، جاده‌ای، ریلی و انرژی در این منطقه مورد توجه قرار گرفته که یکی از این موارد، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار است. بخشی از عملیات زیرسازی آن به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در کنار توجه به تکمیل طرح ریلی سبزوار، موضوع خرید هواپیما و افزایش پروازهای داخلی و پروازهای خارجی از مهم‌ترین مطالباتی است که در حوزه زیرساخت‌های هوایی این منطقه مورد توجه است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های ارتباطی شهرستان‌های غرب خراسان رضوی، گفت: مشکل راه‌های ارتباطی در سطح ملی است و ما به‌عنوان نماینده، مطالبه بهسازی و تعریض جاده‌های منطقه را از وزارت راه و مسئولان کشوری و استانی مرتبط پیگیری می‌کنیم. البته در حوزه توسعه راه‌های ارتباطی با احداث طرح ایجاد جاده جغتای، دستوران و منیدر با مشارکت ایمیدرو زمینه خروج شهرستان جغتای از بن‌بست فراهم و مسیر ارتباطی این منطقه به مرکز کشور تسهیل می‌شود.

محسنی‌ثانی بیان کرد: با پیگیری اتصال راه ارتباطی از روداب به استان سمنان، این منطقه از بن‌بست ارتباطی خارج و رونقی در مراودات تجاری این منطقه کویری ایجاد می‌شود. همچنین در حوزه سلامت به‌دنبال ایجاد یک مگاهاسپیتال و تقویت این بخش از طریق ارتقای تجهیزات و بهره‌گیری از پزشکان متخصص بیشتری هستیم.

وی با اشاره به مشکلات طرح نهضت ملی مسکن و نارضایتی برخی متقاضیان، افزود: این طرح تاکنون به نحوه مطلوبی پیش نرفته و تکالیفی برعهده بانک‌ها نهاده شده است. بنابراین باید تمهیدات و تدابیری در این‌باره اندیشیده شود.

این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری برخی طرح‌های ملی، گفت: کشور با بحران و تنش‌های آبی روبه‌رو است و پدیده فرونشست زمین دشت‌ها را در وضعیت بحرانی قرار داده است. بنابراین رفع این چالش جدی، نیازمند تقویت ظرفیت آبی کشور از بیرون است.

وی اظهار کرد: علاوه بر طرح انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس، طرح ورود آب تاجیکستان از طریق ترکمنستان به خراسان و ایران است که پیگیر مرحله مطالعاتی و سپس عملیاتی کردن آن هستیم. همچنین تسریع طرح آزادراه حرم تا حرم و قطار سریع‌السیر مشهد - تهران از اولویت‌های کشور و خراسان رضوی است که به‌عنوان اولویت‌ها در مرحله پیگیری قرار دارد.

عملیات وعده صادق ۲ توانمندی ایران را به رخ جهانیان کشید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عملیات وعده صادق ۲ اقتدار و توانمندی ایران را به رخ جهانیان کشید و نشان داد رژیم صهیونیستی یارای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را ندارند. این عملیات، هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را به چالش کشاند و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را تحکیم کرد.

وی اظهار کرد: نماز جمعه نصر به امامت ولی امر مسلمین، وحدت و انسجام و قدرت جمهوری اسلامی را به جهانیان مخابره کرد. همچنین سفر وزیر خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت، در اوج جنایات رژیم صهیونیستی در کنار نمایش هیبت نظام جمهوری اسلامی، بیانگر پایبندی ایران به اصول خود و به چالش کشیدن دنیای غرب و حامیان آن‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha