• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072418877
  • خبرنگار : 50549

دبیر علمی جشنواره مطرح کرد

استقبال گسترده از دومین جشنواره ملی «قصه‌‎های قرآنی تبیین»

استقبال گسترده از دومین جشنواره ملی «قصه‌‎های قرآنی تبیین»

ایسنا/خراسان رضوی دبیر علمی دومین جشنواره ملی «قصه‌های قرآنی تبیین» گفت: دومین جشنواره ملی «قصه‌های قرآنی تبیین» خروجی محور بود و مورد استقبال گسترده‌ای از سمت مخاطبان به ویژه در بخش قصه‌نویسی قرار گرفت.

مهدی سیم‌ریز امروز ۲۴ مهرماه، در نشست خبری اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی «قصه‌های قرآنی تبیین» در اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: امسال با وجود کمبودها در شورای سیاستگذاری، عنوان شد که برگزاری جشنواره خروجی‌محور باشد تا دستاوردهای ماندگاری را برای مخاطبان به همراه داشته باشد و الگویی برای دوره‌های آینده رقم بزند که این امر به ‌ویژه در بخش قصه‌نویسی قرآنی مورد توجه قرار گرفت و خوشبختانه استقبال گسترده‌ای از آن به عمل آمد.

وی افزود: در جریان برگزاری این جشنواره، اتفاقاتی خارج از پیش‌بینی‌ها رخ داد به ‌ویژه اینکه جشنواره امسال مقدمه‌ای برای دوره‌های بعدی است و معمولا نمی‌توان از اولین دوره‌های هر رویداد انتظار خروجی‌های خاصی داشت، اما میزان آثار دریافتی و سطح کیفی این آثار توسط مخاطبین این بخش برای ما در دبیرخانه جشنواره و هیات داوران بسیار جالب توجه و حائز اهمیت بود.

سیم‌ریز بیان کرد: بر اساس نظریه هیات داوران آثار برگزیده‌ای که به جشنواره رسیده و به صورت کتاب درآمده، نشان‌دهنده قلم‌های برجسته نویسندگان کشور است که سطح فنی خوبی را دارا هستند. این کتاب منتخب نه تنها به عنوان خروجی ارزشمند این دوره جشنواره مطرح است، بلکه به عنوان یک منبع قابل ارجاع برای دوره‌های آینده نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر علمی دومین جشنواره ملی «قصه‌های قرآنی تبیین» ضمن قدردانی از تلاش‌های افراد و نهادهای مختلف در برگزاری این جشنواره گفت: امید است در دوره سوم برگزاری این رویداد با استفاده از تجربیات دوره اول و دوم، به سطح بالاتری از کیفیت دست پیدا کنیم.

سیم‌ریز تداوم تعامل سازنده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و انتشاراتی‌های مشارکت‌کننده در جشنواره را خواستار شد و گفت: این تعامل تاکنون بسیار ارزشمند و تأثیرگذار بوده است و امیدوارم این روند همکاری در دوره‌های آینده نیز ادامه یابد.

ارسال بیش از ۶۰۰۰ اثر به جشنواره «قصه‌های قرآنی تبیین»

راحله رفاهی، دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی «قصه‌های قرآنی» گفت: این جشنواره در حالی کار خود را به اتمام رساند که اتفاقاتی مهمی به یادگار گذاشت و ماحصل آن استفاده از تجربیات جدید برای جشنواره‌های متعدد بعدی است.

وی ادامه داد: آغاز راه این جشنواره موسسه صراط نو در سبزوار بود و پس از برگزاری اولین دوره که به صورت شهرستانی برگزار شد، تصمیم بر آن شد تا به صورت ملی برگزار شود .

رفاهی در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه بیان کرد: با توجه به تبلیغاتی که در این خصوص از سوی دستگاه‌ها و نهادها صورت گرفت تعداد ۶۷۲۰ اثر در مرحله اول ثبت شد که از این تعداد ۹۴۸ اثر پذیرفته و ۲۲۳ اثر آن به مرحله نهایی رسید.

دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی «قصه‌های قرآنی تبیین» ادامه داد: از مجموع آثار دریافتی تعداد ۱۴۴ اثر در حوزه قصه‌نویسی و ۷۹ اثر در بخش قصه‌گویی است؛ همچنین با توجه به آمار بخش قصه‌نویسی  این جشنواره مورد اقبال قرار گرفت .

وی در خصوص کیفیت آثار بیان کرد: سطح آثار دریافتی بسیار خوب بود و امیدواریم که قصه‌های قرآنی راه روشنی برای تربیت نسل آینده بوده و تاثیرگذار باشد.

بیان هنرمندانه قصص قرآنی برای همه قابل فهم است

در ادامه حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آیه ۳ سوره یوسف اظهار کرد: خداوند در این آیه اشاره فرموده که ما بهترین قصه‌ها را در قرآن بیان کرده‌ایم. در واقع خداوند با بیان قصص قرآنی بشریت را از غفلت به آگاهی و رشد می‌رساند، لذا اگر ما به قرآن کریم چنگ بزنیم قصص قرآنی را بخوانیم، دریابیم و به آن عمل کنیم به این رشد و آگاهی دست خواهیم یافت.

وی بیان کرد: هر فردی می‌تواند از هنرمندی‌های قرآن و آیات قرآنی که لطیفانه بیان شده به اندازه درک و فهم خود بهره کافی ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha