• شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401020301106
  • خبرنگار : 50084

/تحلیلی بر وضعیت تیم پیام مشهد/

پیام بی‌ثباتی مشهد و بقا در لیگ دسته دوم فوتبال!

پیام بی‌ثباتی مشهد و بقا در لیگ دسته دوم فوتبال!

ایسنا/خراسان رضوی تیم فوتبال پیام مشهد در فاصله چند هفته تا پایان رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور، جام آزادگان برای بقا می‌جنگد.

تیم فوتبال پیام پس از احیای دوباره و حضور در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور، نتوانسته در نخستین سال فعالیتش نتایج خوبی کسب کند و در فاصله ۶ هفته تا اتمام مسابقات، جزو تیم‌های پایین‌نشین جدول است که برای بقا می‌جنگد. تنها نماینده فوتبال خراسان رضوی در لیگ ۲، ۴ بار پیروز شده، ۹ بار شکست خورده و ۷ بار هم طعم تساوی را چشیده تا با تنها ۱۹ امتیاز از ۲۰ بازی و ثبت میانگین کمتر از ۱ امتیاز از هر بازی، در رده دوازدهم جدول قرار گیرد.

در لیگ دسته ۲، تیم‌های سیزدهم و چهاردهم به لیگ ۳ سقوط خواهندکرد و پیام اگر می‌خواهد فصل بعد هم در لیگ ۲ به میدان برود، باید مراقب شهرداری بم ۱۶ امتیازی باشد که پشت سر این تیم در رده سیزدهم قرار دارد. مشهدی‌ها خوش‌شانس بودند که ایرانجوان بوشهر در این گروه قرار دارد و تکلیف سقوطش از مدت‌ها قبل مشخص شده‌است. ایرانجوان که با انواع و اقسام مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، تنها ۵ امتیاز اندوخته و قعرنشین است.

پیام بی‌ثباتی!

تیمی که در رده دوازدهم جدول قرار دارد، قطعا مشکلات ریز و درشتی داشته، اما یکی از اصلی‌ترین دلایل ناکامی پیام، نیمکت لرزان این تیم است. آنها فصل را با محمد بابایی آغاز کردند، با حسن سروری ادامه دادند و حالا به عباس شریف رسیده‌اند.

فارغ از اینکه هر یک از این ۳ نفر آیا شایسته حضور روی نیمکت تیمی به عنوان فرد اول هستند یا نه، انتخاب ۳ مربی برای ۲۰ هفته، نشان از عدم ثبات و ذهنیت غیرحرفه‌ای در مجموعه تصمیم‌گیری‌های پیام دارد. مشابه این اتفاق برای شهرخودرو هم رخ داد و در این تیم لیگ برتری فوتبال خراسان رضوی هم شاهد بودیم که فصل با مهاجری آغاز شد، با میثاقیان ادامه یافت و در نهایت به سیدعباسی رسیدند و اتفاقا شهرخودرو هم مثل پیام درگیر قعر جدول و جنگ برای بقاست.

نکته عجیب اما تناقض موجود در تصمیم‌گیری‌های مدیران پیام است. هرچقدر هم که افراد حول باشگاه مدعی شوند که هدف تیم در فصل نخست، تثبیت جایگاهش در لیگ ۲ بوده، اما سلسله تصمیمات به ویژه برکناری بابایی نشان می‌دهد که آنها اهداف بزرگ‌تری در سر داشته‌اند که با چند تساوی و شکست با اینکه با منطقه سقوط فاصله داشته‌اند، سریعا اقدام به دادن شوک به تیم خود کرده‌اند.

تصمیمات عجیب مدیران پیام اما به عدم ثبات خلاصه نمی‌شود. سوال اینجاست که در فاصله ۵ ۶ هفته تا پایان رقابت‌ها و در شرایطی که هر بازی برای پیام حکم یک فینال را دارد، حمایت دوپهلو از عباس شریف چه معنایی دارد؟ یا مدیران پیام معتقدند عباس شریف گزینه مناسبی برای هدایت پیام تا انتهای فصل است، یا اعتقادی به توانایی و دانش فنی او ندارند. اگر مدیران این باشگاه تیم را به شریف سپرده‌اند، چرا رسما او را به عنوان سرمربی باشگاه معرفی نمی‌کنند؟

عاقبت پول بی‌تدبیر!

پیام از نظر مالی حداقل ابتدای این فصل مشکلی نداشت. برگزاری برخی از بازی‌های خانگی در ورزشگاه امام رضا(ع)، پخش زنده مسابقات از طریق فضای مجازی و هزینه در برخی مسائل جانبی حول تیم در حد و اندازه یک تیم لیگ برتری نشان می‌دهد که این تیم از نظر مالی هیچ مشکلی نداشته، اما چرا پیام نتیجه نگرفت؟

شاید جواب این سوال را باید در برخی مشاوره‌ها به مدیران پیام جست‌وجو کرد. افرادی که به این مدیران مشاوره می‌دهند در کدام باشگاه در نقش مدیر و مشاور موفق ظاهر شدند که حالا در پیام نقش اول تغییرات و تصمیم‌گیری‌ها را دارند؟

سوال بعدی اینکه آیا مدیریت منابع مالی به شکل درستی صورت گرفته و تیم همچنان مثل قبل از نظر مالی در شرایط مطلوبی به سر می‌برد؟ بهتر نبود با مدیریت منابع مالی، باشگاه به شکلی هزینه می‌کرد که بتواند تا پایان فصل تیم و بازیکنانش را حمایت کند؟

مدیران پیام شاید بهتر بود در انتخاب مشاوران خود بهتر و سنجیده‌تر عمل می‌کردند تا شاهد این نتایج تلخ در لیگ ۲ نباشیم. تیمی با شاکله بومی حالا ۵ ۶ فینال سخت تا پایان رقابت‌ها دارد و آنچه از همه مهمتر است، حفظ آرامش تیم است تا حداقل تک نماینده خراسان رضوی در لیگ دسته دوم باقی بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha