• یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401012816870
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار:

برای سامان‌دهی آرد و نان قزوین کوتاه نمی‌آییم

برای سامان‌دهی آرد و نان قزوین کوتاه نمی‌آییم

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: در خصوص نان کوتاه نمی‌آییم تا اوضاع بهبود پیدا کند چون آرد توسط عده‌ای سودجو قاچاق می‌شود؛ این اراده در استان وجود دارد در وهله نخست حوزه آرد و نان قزوین را سامان‌دهی کنیم و در مرحله بعد کیفیت نان را مد نظر قرار دهیم.

محمدمهدی اعلایی در ستاد تنظیم بازار استان که عصر امروز یکشنبه ۲۸ فروردین در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تلاش و برنامه‌ریزی برای رساندن کالاهای حمایتی دولت به دست اقشار ضروری است. در خصوص نان کوتاه نمی‌آییم تا اوضاع بهبود پیدا کند چون آرد توسط عده‌ای سودجو قاچاق می‌شود؛ این اراده در استان وجود دارد در وهله نخست حوزه آرد و نان قزوین را سامان‌دهی کنیم و در مرحله بعد کیفیت نان را مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: تنظیم بازار اقلام پرتکرار خوراکی و آشامیدنی و اساسی را در دستور کار داریم اما در کنار آن باید به حوزه‌هایی نظیر مسکن و آموزش نیز توجه داشته باشیم و دستگاه‌های متولی در خصوص کنترل قیمت در این حوزه‌ها برنامه‌های خود را ارائه دهند تا رفاه مردم افزایش پیدا کند.

استاندار قزوین اشاره کرد: در خصوص مسکن باید بگوییم ساخت واحدهای مسکونی جهش مسکن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد بر همین اساس قیمت مصالح ساختمانی و قیمت ساختمان باید مورد رصد قرار گیرد. همچنین بر اساس آمار ارائه شده نرخ تورم استان در گروه آموزشی ۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است بنابراین باید برای بهبود این آمار برنامه ارائه کنیم.

پلمب ۶ واحد نانوایی در قزوین

رضا افلاطونی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این ستاد گفت: در تامین کالاهای تنظیم بازار بخش زیادی از سهمیه را جذب کردیم میزان تخصیص کالاهای تنظیم بازار جهت توزیع در نمایشگاه ضیافت شامل ۳۰۰ تن برنج تایلندی، هندی و پاکستانی، ۱۰۰ تن شکر، ۵۰ تن گوشت منجمد، ۱۰۰ تن مرغ منجمد، روغن، پرتقال و تخم مرغ بدون محدودیت و همچنین ۲۰ تن خرما بوده است.

وی ادامه داد: در راستای بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی و کشاورزی مانور بازرسی و نظارت بر واحدهای نانوایی در ۲۴ فروردین ماه برگزار شد و با توجه به تاکید بر عملکرد نانوایی‌های استان ۶ واحد نانوایی شامل یک واحد نانوایی سنگکی در خیابان تهران قدیم یک واحد نانوایی بربری در خیابان راه آهن یک واحد نانوایی لواشی در خیابان تبریز و یک واحد نانوایی لواش در شهرستان آبیک پلمب شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت مرغ درب مغازه ۲۹ هزار تومان است، با توجه به پیش‌بینی افزایش عرضه مرغ در سطح استان از تاریخ ۱۹ فروردین روزانه حدود ۵۰ هزار قطعه مرغ زنده به خارج از استان ارسال می‌شود، همچنین خرید مرغ سایز متوسط توسط پشتیبانی امور دام از ۲۱ فروردین آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به انباشت مرغ در واحدهای تولیدی و لزوم خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام از آنجایی که اتحادیه مرغداران گوشتی به علت مشکلات بیمه و مالیات تمایل به عقد قرارداد با شرکت پشتیبانی امور دام ندارد، مجوز انعقاد قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام به کشتارگاه‌های مرغ استان به منظور خرید مرغ مازاد جهت ذخیره‌سازی صادر شود.

افلاطونی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود مسئول حمل آرد از اتحادیه خبازان سلب و توسط کارگروه ساماندهی گندم و آرد و نان استان حداقل به ۲ شرکت حمل و نقل معتبر واگذار شود؛ همچنین درخواست ۱۰ تن شکر و ۳۰ تن برنج از محل سهمیه جذب نشده نمایشگاه طرح ضیافت و اختصاص آن به کمک‌های خیریه و نذورات ایام شب‌های قدر را داریم.

تشکیل ۲۸۴ پرونده تخلف

عزیزالله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین نیز با ارائه گزارشی از نمایشگاه طرح ضیافت رمضان اعلام کرد: ️نمایشگاه عرضه مواد مواد غذایی از ۱۹ تا ۲۶ فروردین ماه با شرکت ۴۸ واحد تولیدی و بازرگانی و همچنین ۱۰ غرفه تنظیم بازار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد. 

وی ادامه داد: در این نمایشگاه اقلامی شامل برنج، شکر، گوشت قرمز منجمد و گرم، مرغ منجمد و گرم، تخم‌مرغ، شوینده و محصولات سلولزی، عسل، حبوبات، ماکارونی، شیرینی و چای با ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت کارخانه عرضه شد. 

رئیس سازمان صمت تصریح کرد: در طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان، تعداد ۲۰۱۰ و مورد بازرسی صورت گرفت که از این تعداد ۲۸۴ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شد. در این مدت ۱۶۲ مورد گزارش تخلف از طرف مردم با سامانه ۱۲۴ اعلام شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha