• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401012514461
  • خبرنگار : 50176

ارشد نظامی آجا در لرستان مطرح کرد:

۴۰ بیمارستان ارتش در خدمت مردم

۴۰ بیمارستان ارتش در خدمت مردم

ایسنا/لرستان فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ گفت: در بحث کرونا بیش از ۴۰ بیمارستان ارتش با تمام تجهیزات در خدمت مردم بودند.

مراد خوش‌کنار، با بیان اینکه در بحث کرونا بیش از ۴۰ بیمارستان ارتش با تمام تجهیزات در خدمت مردم بودند، اظهار کرد: در ایام اوج کرونا یکی‌از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های جهان با دو هزار تخت توسط ارتش برپا شد کمااینکه تجهیزات جنگ نوین ارتش نیز در اختیار مردم بود و در قرتطینه الشتر نیز وارد عمل شدیم.

ارشد نظامی آجا در لرستان در تشریح سیر تحول ارتش، گفت: ارتش تا قبل از انقلاب کاملاً وابسته بود و ۴۰ هزار نفر از مستشاران خارجی در یگان‌های ارتش بودند و اجازه فعالیت مستقل ارتش را نمی‌دادند اما بعد از پیروزی علی‌رغم تحریم‌ها با تکیه بر توان داخلی و نبوع جوانان دانشمند روی پای خودمان ایستادگی کرده و آنچه نیاز داشتیم را تولید کردیم.

وی تحول اصلی در ارتش جمهوری اسلامی ایران را تحول مکتبی و اعتقادی دانست و افزود: در ارتش مکتبی معیار التزام به دین است به همین سبب است که امروز ارتش ما یک ارتش انقلابی و متدین است.

خوش‌کنار تحول دیگر در ارتش را از نظر ساختاری دانست و بیان کرد: بعد از انقلاب نیروی پدافند هوایی به عنوان یک نیروی مستقل ایجاد شد.

وی ادامه داد: به برکت پدافند هوایی، آسمان ایران از امن‌ترین آسمان‌های جهان است و از طرفی تولید تجهیزات جنگ الکترونیک، سامانه دفاع ضد موشکی، شکار پهبادها، رهگیرهای هواپیماهای جاسوسی، دستگیری ریگی و ساقط کردن پهباد هِرمس از دیگر افتخاراتی است که به جهت تغییرات ساختاری و ایجاد پدافند هوایی ارتش حاصل شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ با بیان اینکه ارتش به خوبی فعل خواستن را صرف کرد و شعار ما می‌توانیم در آن محقق شده است، افزود: تحول دیگر ارتش در جمهوری اسلامی ایران تحول نیروی دریایی بود.

وی بیان کرد: امروز نیروی دریایی ما راهبردی است به طوری‌که با بهره‌گیری از توان آن منافع کشور در آب‌های دوردست تأمین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha