• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401012010642

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مطرح کرد:

تکلیف قراردادهای راکد تعیین می‌شود/تبدیل بیضا به مرکز استقرار صنایع پزشکی

تکلیف قراردادهای راکد تعیین می‌شود/تبدیل بیضا به مرکز استقرار صنایع پزشکی

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به اجرایی شدن طرح ویژه نظارت و پایش ساخت و سازهای صنعتی، از برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف قراردادهای راکد مربوط به شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس خبر داد.

سید مصطفی هاشمی شنبه ۲۰ فروردین در حاشیه بازدید از شهرک‌های  صنعتی واقع در شهرستان بیضا، به خبرنگاران گفت: در طرح ویژه نظارت و پایش ساخت و ساز طرح‌های صنعتی، درصورتی که متقاضیان براساس برنامه زمان بندی اقدام نکرده باشند قرارداد واگذاری بر اساس قانون فسخ و زمین به سرمایه گذاران دیگر واگذار می شود.

وی بر اهتمام ویژه به منظور تعیین تکلیف قرارداد های راکد تاکید و ضمن بیان اینکه فسخ قراردادهای راکد با جدیت دنبال می‌شود، گفت: با توجه به وجود درخواست‌هایی برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی ملوسجان، آماده سازی هشت هکتار اراضی این شهرک در برنامه قرار می‌گیرد.

هاشمی با یادآوری اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ملوسجان نیز به زودی تحویل شرکت خدمات می‌شود، گفت: در این شهرک، ۷۳ قرارداد واگذاری زمین منعقد شده که ۳۹ واحد تولیدی و صنعتی در مرحله بهره‌برداری بوده و برای حدود ۹۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

او در بازدید از شهرک دارویی بیضا نیز با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های این شهرک در اولویت است، گفت: این شهرک به دلیل نزدیکی با شیراز، یکی از گزینه‌های مهم هدایت سرریز سرمایه‌گذاری مرکز استان فارس به شمار می‌رود.

هاشمی در ادامه تامین برق و آب را مهمترین نیاز زیرساختی این شهرک صنعتی بیان و اعلام کرد: مذاکراتی با شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای فارس و توزیع برق شیراز انجام شده که امیدواریم با تعامل و همکاری این مجموعه ها بتوانیم ضمن تامین زیرساخت لازم، واگذاری زمین را شروع کنیم.

او هدایت سرمایه‌گذاران مرکز استان فارس به این شهرک را در دستور کار اعلام و بیان کرد: در فاز نخست ۲۰۰ هکتار برای استقرار گروه‌های مختلف صنعتی به ویژه صنایع دارویی و پزشکی پیش‌بینی شده است و در فاز دوم ۲۰۰ هکتار و در فازهای بعدی تا ۱۰۰۰ هکتار توسعه را در دستور کار خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه شهرک دارویی بیضا، ظرفیت تبدیل به یکی از مناطق مهم صنعتی فارس و کشور را دارد، گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست این شهرک امکان استقرار بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی با استعداد حدود ۵ هزار نفر اشتغالزایی، فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی را استقرار صنایع مرتبط با علوم پزشکی شامل دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین گیاهان دارویی دانست و گفت: در برخی از زون‌های  این شهرک براساس ضوابط، امکان استقرار واحدهای صنعتی سایر صنایع فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha