• پنجشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401011809424
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

واکسیناسیون ۴۲ درصد از مردم قوچان تکمیل شد

واکسیناسیون ۴۲ درصد از مردم قوچان تکمیل شد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان از تزریق ۴۲.۷۷ جمعیت بالای ۵سال این شهرستان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

عباسعلی صفایی سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کووید ۱۹ در این شهرستان عنوان کرد: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۵ سال در این شهرستان واکسن نوبت اول، ۷۲ درصد نوبت دوم و ۴۲ درصد نوبت سوم خود را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: از جمعیت دانش‌آموزی بازه سنی ۵ تا ۱۲ سال ۲۲.۴۴ نوبت اول و ۵.۹ نوبت دوم واکسن و از بازه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۸.۷۸ درصد نوبت اول و ۷۹.۹۳ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

صفایی با اشاره به وضعیت نارنجی کرونایی شهرستان قوچان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی گفت: شهرستان قوچان به جهت اینکه در مسیر ترددی مشهد مقدس به شمال کشور قرار گرفته است و یکی از مراکز تجمعی و پرتردد محور شمال در دروازه ورودی به خراسان رضوی است و به لحاظ شرایط کاری و فصل بهار ترددها بسیار زیاد شده که باعث شده مراودات با مردم افزایش یابد و شرایط از زرد به نارنجی تبدیل شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان اظهار کرد: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تجمعات مردم با فرا رسیدن ایام ماه رمضان باعث شده شرایط برای گردش ویروس در اجتماعات فراهم شود بنابراین از مردم تقاضا داریم با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی به‌ ویژه هوا دهی فضاهای بسته کمک کنند که از این وضعیت خارج شویم.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای برگزاری اجتماعات در ماه مبارک رمضان مردم با یک‌ سوم ظرفیت در فضای سربسته می‌توانند مراسم خود را برگزار کنند و محدودیتی ندارند و حتماً ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان عنوان کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا که تا کنون بسیار مؤثر بوده و برای امنیت جانی مردم خدمت بزرگی انجام داده است تکمیل واکسیناسیون افراد جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha