• پنجشنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400121915478
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کارخانه نوآوری شهری شهرداری مشهد با مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کارخانه نوآوری شهری شهرداری مشهد با مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری مشهد، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کارخانه نوآوری شهری شهرداری مشهد با مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در کاشمر خبر داد.

سید جمال شوشتری، در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را تبادل دانش و تجربیات بخش تحقیقات و حوزه‌های اجرایی، هدایت و حمایت از تولیدات علمی و فناورانه و سوق دادن نوآوی‌ها و ابتکارات به سمت کاربرد در امور شهری و اجتماعی، تشریک مساعی و افزایش پتانسیل طرفین برای مرتفع‌سازی معضلات و چالش‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص کشاورزی و کاربردی نمودن تحقیقات و پژوهش‌ها و بسترسازی برای ایجاد و توسعه فناوری و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و اشتغالزایی پایدار برای دانش آموختگان دانشگاهی مخترعین و صاحبان طرح‌های فناوران دانست.

وی با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه با مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک دانشگاه پیشران ابراز امیدواری کرد؛ بتوان کارهای مشترکی را با پتانسیل و ظرفیت این دو مجموعه در راستای اخذ خروجی‌های بهتر در کارخانه نوآوری انجام داد.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری مشهد، گفت: تلاش داریم بتوانیم برنامه‌ها و پروژه‌های کاربردی مشترکی را با هماهنگی و همراهی نخبگان در مشهد و سایر شهرهای استان عملیاتی کنیم.

وی یادآور شد: ما به دنبال این هستیم تا بستر لازم برای ارائه ایده‌های خلاقانه جهت حل بهتر مسائل و مشکلات شهری فراهم آوریم.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این جلسه گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به عنوان زیر مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر مجوز خود را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرد و در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۲ هسته نوآور و فناور است.        

هادی معماریان افزود: هم اکنون پنج هسته‌نوآور دیگر در مرحله داوری برای استقرار و بهره‌مندی از خدمات مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز هستند.

وی همچنین اظهار کرد: تا کنون در راستای حمایت از هسته‌های نوآور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز از ابتدای امسال بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به این هسته‌ها پرداخت شده است.

معماریان گفت: پیش از این نیز مرکز آموزش عالی کاشمر در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خویش چند تفاهم نامه همکاری با سایر نهادها و مجموعه‌ها منعقد نموده است.

وی اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین کارخانه نوآوری شهری شهرداری مشهد با مرکز نوآوری و شتابدهی مرکز آموزش عالی کاشمر به منظور برقراری ارتباط سازمان یافته بین مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز و کارخانه نوآوری مشهد و بهره گیری از تخصص‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاه و امکانات بالقوه و بالفعل طرفین در جهت بهینه‌سازی روش‌های اجرایی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای ایجاد همکاری‌های مشترک منعقد شد.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه طرفین نسبت به اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، کاربردی مورد نیاز و تدوین دانش فنی، همکاری در تعریف و اجرای عناوین فناورانه و نوآورانه در چارچوب نیازها و مسائل مختلف، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، جشنواره‌ها و کنفرانس‌های علمی مشترک، بهره‌مندی طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق، حمایت از ایده‌های نو و ایجاد و رشد شرکت‌های فناور و دانش بنیان در حوزه‌های مرتبط، به کار گیری توانمندی‌های طرفین برای تولید فناوری‌های لازم به منظور رفع نیازهای صنعت و جامعه و توسعه ساختار پژوهش‌ها و معیارهای جدید و هدایت تلاش‌ها به سمت توسعه قابلیت‌ها و حل نظام‌مند مسائل متعهد شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha