• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400121410255
  • خبرنگار : 50477

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

کاهش آمار بیماران کرونایی در گلستان/ آمار بستری شدگان به ۳۷۴ نفر رسید

کاهش آمار بیماران کرونایی در گلستان/ آمار بستری شدگان به ۳۷۴ نفر رسید

ایسنا/گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به کاهش آمار بستری بیماران کرونایی در این استان، گفت: تعداد افراد بستری شده کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۳۷۴ نفر رسیده است.

سعید گلفیرزوی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه با تدبیر درست و منطقی و همراهی مردم عزیز و فهیم استان گلستان موج ششم کرونا در حال کنترل و خروج از اوج خود است، اظهار کرد: خواهش ما از مردم این است که رعایت پروتکل های بهداشتی را همچنان با قوت ادامه دهند تا بتوانیم به صورت کامل از این پیک خارج شده و پس از آن نیز برای عبور از این بیماری به طور کلی برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه روند کاهشی تعداد بستری در بیمارستان های استان همچنان ادامه دارد، افزود: هر چند حتی یک بیمار کرونایی قلب ما را به شدت به درد می آورد اما از اینکه هر روز شاهد کاهش آمار هستیم خوشحالیم و امیدواریم زودتر این روند به صفر برسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد ۳۷۴ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۸۳ نفر در شرایط مراقبت های ویژه و ۴۰ نفر نیز متصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

گلفیروزی با اشاره به اینکه در نقشه رنگ بندی کرونایی استان نیز تغییراتی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان گنبدکاووس در حال حاضر تنها شهر استان است که در شرایط زرد کرونایی قرار دارد و سایر شهرستان ها در وضعیت قرمز و نارنجی هستند.

وی ۶ شهرستان بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، کلاله، مینودشت و گالیکش را در شرایط قرمز کرونایی اعلام کرد و گفت: هفت شهرستان آزادشهر، رامیان، علی آبادکتول، گرگان، آق قلا، مراوه تپه و کردکوی نیز در شرایط نارنجی قرار گرفته اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به فرا رسیدن ایام عید سعید نوروز، تاکید کرد: انتظار ما از مردم این است که این ایام را نیز با تدبیر، درایت و هوشمندی پشت سر گذاشته و از تجمعات غیرضرور و مهمانی ها و دورهمی های شلوغ پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha