• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400120201621
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار شاهین‌شهر و میمه:

کتب و نسخ خطی بر نسل‌ها تأثیر مستقیم دارند

کتب و نسخ خطی بر نسل‌ها تأثیر مستقیم دارند

ایسنا/اصفهان فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: کتب خطی و اسناد مکتوب تاریخی فرهنگ و تمدن تثبیت شده با اثرگذاری مستقیم بر نسل‌ها و تجربه پذیری آنها،  از گذشتگان و آینده‌ای روشن برای نسل‌های آتی ترسیم می‌کنند.

سید محمدرضا کاظمی‌طبا در حاشیه بازگشایی بخش تاریخی موزه مردم‌شناسی شاهین‌شهر، امروز(یکشنبه، 2 اسفند) که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که این موزه با نگاه غیردولتی و خصوصی گردآوری شده است، اظهار کرد: موزه خصوصی مردم‌شناسی و تاریخی شاهین‌شهر گواهی بر عزم و اراده مردم در اداره کارها و به سرانجام رساندن امور به‌صورت مردم‌محور و مشارکتی است.

وی با اشاره به قدمت تاریخی سه هزار ساله ایران، این موزه را تلفیقی از تاریخ جمهوری اسلامی، قاجار و پهلوی توأمان دانست و افزود: نمایش آثار و یادگاری‌هایی از دوران دفاع مقدس نقطه عطف این موزه بوده، زیرا نمایش آن‌ها در کنار تاریخ و تمدن چند صد ساله ایران گواهی رشادت دلیرمردان این خطه است، همچنین، کتب خطی و اسناد مکتوب تاریخی فرهنگ و تمدن تثبیت شده با اثرگذاری مستقیم بر نسل‌ها و تجربه‌پذیری آنها،  از گذشتگان و آینده‌ای روشن برای نسل‌های آتی ترسیم می‌کنند.

هویت‌بخشی یک اصل مدیریتی است

سعید ابریشمی‌راد، شهردار شاهین‌شهر نیز در حاشیه این آیین، شاهین‌شهر را شهری نو با تلفیقی از قومیت‌ها و ملیت‌ها برشمرد و اظهار کرد: هویت‌بخشی به یک شهر مهم‌ترین رویکرد مدیران شهری در شهرهای نوظهور است که باید در راستای ایجاد همبستگی اجتماعی و تعلق فضایی تحقق یابد، به همین منظور ضروری است ساختمان نگارستان شاهین‌شهر که با رویکرد مجموعه فرهنگی اجتماعی احداث شده بود، به اصل ماهیت وجودی خود بازگردد.

وی با بیان اینکه شاهین‌شهر به یک مجموعه تجمیعی فرهنگی متشکل از موزه، گالری، نگارخانه، آمفی تاتر و ... نیاز دارد، افزود: در ابتدا ساختمان نگارستان با رویکرد مجموعه فرهنگی_اجتماعی در مرکز شهر احداث شده بود و برای بازگشت به ماهیت وجودی خود ضروری است در گام اول موزه تاریخی و مردم‌شناسی شاهین‌شهر به‌عنوان مکانی برای انتقال تجربیات و هویت تاریخی از گذشتگان به نسل آتی در راستای ایجاد عزت نفس، غرور ملی، انگیزه و ... با بررسی‌های کارشناسانه و دقیق منتقل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha