• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400120201118
  • خبرنگار : 50294

معاون سواد آموزی استان:

۱٦۹٤ بیسواد در کردستان

 ۱٦۹٤ بیسواد در کردستان

ایسنا/کردستان معاون سواد آموزی استان با بیان اینکه تاکنون تعداد ۸ هزار و ۴۲۱ نفر پالایش اسمی صورت گرفته است، گفت: بر اساس خروجی صورت گرفته در پالایش اسمی مدرسه محور، تعداد ۱۶۹۴ نفر بی سواد در استان کردستان وجود دارد.

رمضان یوسفی امروز (۲اسفند) در چهارمین نشست کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان گزارشی از اقدامات و نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل کارگروه ارائه کرد و با بیان اینکه در سه دوره سواد آموزی، حجم پوشش ابلاغی ۹۵.۳۱ درصد محقق و تعداد ۱۱ هزار و ۱۴۱ نفر در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: میانگین کشوری پوشش دوره‌های سواد آموزی ۸۰ درصد است.

وی با تاکید بر تقاضا محور بودن سواد و نیاز جامعه و فرد به سواد آموزی، یکی از اقدامات استان را مدرسه محور نمودن سواد آموزی و تعیین مدارس به عنوان پایگاه سوادآموزی عنوان کرد که بخشنامه آن جهت همراهی و همکاری مدیران مدارس به شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان ارسال و زمینه کار فراهم شده است.

معاون سواد آموزی استان در ادامه از پالایش اسمی بی‌سوادان با همکاری ثبت احوال استان خبر داد و با بیان اینکه تاکنون تعداد ۸ هزار و ۴۲۱ نفر پالایش اسمی صورت گرفته است که از این تعداد وضعیت ۴ هزار و ۸۳۷ نفر تعیین شده است، عنوان کرد: بر اساس خروجی صورت گرفته در پالایش اسمی مدرسه محور، تعداد ۱۶۹۴ نفر بی سواد، ۵۵۲ نفر کم سواد، ۱۰۷۷ نفر در حال سواد آموزی، ۱۱ نفر در حال تحصیل دوره انتقال، ۹۰ نفر دارای مدرک ابتدایی، ۹ نفر دارای مدرک سیکل، ۳ نفر دیپلم، ۱۴ نفر بی سواد آموزش ناپذیر، ۳ نفر بی سواد معلول آموزش پذیر، ۱۷ نفر فوتی و تعداد ۱۳۶۷ نفر خارج از محدوده سنی تا تاریخ اول اسفند ماه جاری شناسایی شده‌اند و این روند تا پایان سال جاری ادامه دارد.

وی یکی دیگر از اقدامات این حوزه را برگزاری دوره‌های توجیهی برای آموزش دهندگان در راستای توانمند سازی آنان عنوان کرد و گفت: برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس مدیران مراکز یادگیری محلی به صورت هفته ای با عنوان آموزش و تجربه و آموزش مدیران مراکز یادگیری و راهنمایان سواد آموزی از دیگر فعالیت های این حوزه بوده است.

معاون سواد آموزی استان یکی از مشکلات عمده این حوزه را تامین اعتبارات مورد نیاز عنوان کرد و افزود: در راستای نظارت بر کلاس‌های درس و فعالیت آموزش دهندگان و اقدامات شهرستان‌ها و مناطق، بیش از هزار بازدید حضوری و غیر حضوری انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست از اهتمام معاونت سواد آموزی و دست اندرکاران این حوزه در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق در راستای پیگیری برنامه‌ها به خصوص پوشش تحصیلی دوره های سواد آموزی و محقق شدن حجم ابلاغی تشکر کرد.

رشید قربانی پالایش اسمی بی سوادان را حرکتی هدفمند دانست و تصریح کرد: این اقدام وضعیت افراد را تعیین می‌کند، لذا ضرورت دارد فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش تداوم داشته و به نتیجه برسد.

وی هم چنین با تاکید بر ضرورت تجهیز مراکز یادگیری محلی سواد آموزی از ظرفیت های برون و درون سازمانی، اظهار کرد: در صورت برگزاری شورای پشتیبانی سواد آموزی و مشارکت دستگاه‌ها، جهت تحقق مصوبات، پیگیری لازم از طریق مکاتبه صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha