• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400112720736
  • خبرنگار : 50294

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

۲۷۶۰ مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان

۲۷۶۰ مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از ۲ هزار و ۷٦۰ مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان خبر داد.

پیمان اسکندری امروز (۲۷بهمن)  در چهل و یکمین  جلسه قرارگاه امنیت غذا ضمن تاکید بر این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است؛ اظهار کرد: با اعتقاد راسخ معتقد بر این نکته هستم که با اصلاح فرآیندهای قبل از توزیع و شناسائی گلوگاه‌ها می‌توان بازار را کنترل نمود و بە جای بازرسی مکرر با نظارت بر نحوه توزیع، از هرگونه مشکلات بعدی جلوگیری نمود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: در تمامی جلسات قرارگاه امنیت غذایی دعوت از تجار، بازرگانان، عاملین پخش و صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند نقش بسزایی در کنترل قیمت‌ها و کاهش هزینه‌های بازرسی داشته باشد.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته گفت: بیشترین بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز توزیع  نهاده های دامی، خبازی ها، فروشگاه‌های مواد پروتئینی و میوه و سبزیجات بودە‌اند و ده رقم کالای اساسی مختلف با مشاهدات میدانی بازرسین رصد شده است.

پیمان اسکندری  از تشکیل پرونده برای بالغ بر ۳۰۰ نفر از متخلفین خبر داد و افزود: بازرسین سازمان جهاد کشاورزی پس از رویت هرگونه تخلف، مستقیما نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع به سازمان تعزیرات  جهت اعمال قانون اقدام خواهد نمود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: قیمت تولیدکننده- واردکننده درج شده بر روی کالا باید عیناً منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحساب های صادره (فاکتورهای فروش) باشد و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.

اسکندری افزود: تدوین برنامه‌های تامین معیشت آحاد مردم به منظور کنترل و تعدیل قیمت و تنظیم بازار کالاهای اساسی از جمله وظایفی است که به جهاد کشاورزی واگذار شده که در این اثنا، توزیع برنج در دو نوع تایلندی و هندی، توزیع شکر در سه نوع مصرف خانوار، مصرف صنف و صنعت و مصرف اتحادیه تعاونی زنبورداران و نیز توزیع  مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازار با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و افزایش پیک مصرف به جد در دستور کار قرار گرفته است.

پیمان اسکندری  جلب مشارکت تعاونی های تولید، تشکل ها و تعاونی های تخصصی در تصمیم‌گیری های مرتبط با محوریت ضرورت های مورد نیاز در حوزه های پیش آگاهی در تامین و رصد هوشمندانه توزیع و نظارت بر کمیت و کیفیت و قیمت محصولات کشاورزی را خواستار شد تا احتمال هرگونه کمبود یا مازاد نیاز محصولات کشاورزی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha