• جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400112217342
  • خبرنگار : 50225

/۴۳ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی/

استاندار خوزستان: دشمن با تحریم ها نتوانست اقتصاد ایران را فروپاشی کند

استاندار خوزستان: دشمن با تحریم ها نتوانست اقتصاد ایران را فروپاشی کند

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با بیان این که به قوت الهی اثر تحریم ها بسیار کاهش یافته و اکنون دشمن دنبال مذاکرات است، گفت: با اعمال تحریم ها قصد داشتند اقتصاد ایران را فروپاشی کنند که این کار محقق نشد.

صادق خلیلیان در مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز (۲۲ بهمن ماه) در مصلی اهواز برگزار شد، با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: خوشبختانه پس از دو سال، شرایط خوزستان به گونه ای فراهم شد که توانستیم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه را برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دهه فجر یک جشن ملی برای همه ایرانیان است زیرا به بیش از یک صد سال استعمار و استبداد در ایران پایان داد. تا حدود ۲۰۰ سال پیش ایران یکی از پنج امپراطوری بزرگ بود اما در دوره پادشاهان قاجار به دلیل ضعف و سستی این پادشاهان و به دنبال آن ضعف ایران، کشور در مسیری قرار گرفت که استعمار خارجی در حمایت پادشاهان و تعیین وزرا دخالت می کردند.

استاندار خوزستان گفت: نفوذ استعمار در ایران به جایی رسیده بود که پادشاه ایران را برکنار و پادشاه جدید را تعیین کردند و عزت ایران از بین رفته بود. غارت منابع و عقب ماندگی های بسیار عمیق و شدید ایجاد شده بود که انقلاب اسلامی عزت را به ایرانیان برگرداند و استعمار و استبداد را به تاریخ سپرد.

خلیلیان ادامه داد: البته توطئه های زیادی علیه انقلاب اسلامی ایجاد شد اما فتنه ها و دسیسه ها یکی پس از دیگری خنثی شد؛ در دفاع مقدس پس از ۲۰۰ سال برای اولین بار موفق شدیم در تهاجم دشمن به این سرزمین، دشمن را از خاک بیرون کنیم و یک سانتی متر از خاک کشور را از دست ندادیم، در حالی که در دروان قاجار و پهلوی بخش هایی از این سرزمین را جدا کردند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین انقلاب های تاریخ شکل گرفت، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسیر سازندگی، پیشرفت و آبادانی کشور در همه نقاط تداوم پیدا کرد. پس از چهار دهه موفقیت های زیادی در ابعاد مختلف حاصل شد؛ در حوزه های مختلف از جمله برق، کشاورزی، هوا و فضا، بحث های مرتبط با هسته ای و حوزه پزشکی موفقیت های زیادی به دست آورده ایم.

استاندار خوزستان افزود: در هفته گذشته در نمایشگاه صنعت برق اهواز دستاوردهای زیاد و بی نظیری ارائه شده بود؛ آنها باور نمی کردند که ما می توانیم مته های حفاری را طراحی و به کار بگیریم. همچنین شرکت های متعدد دانش بنیان وارد شدند و با وجود شرایط تحریم، برخی از محصولات تولیدی آنها در این نمایشگاه جزو چند کشور اول دنیا بوده است.

وی با اشاره به پیشرفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هر ساله سازمان بین الملل شاخص توسعه کشورها را بررسی و اعلام می کند که بر اساس این محاسبات ایران در سطح کشورهای با توسعه بالا قرار گرفته است و این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب سالامی در رده کشورهای با توسعه ضعیف قرار گرفته بودیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: با این وجود شرایط را به گونه ای جلوه می دهند که انگار ایران پیشرفتی نداشته است، در حالی که این شاخص ها تفاوت ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را نشان دهد. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از ۵۰ درصد ایرانی ها با سواد بودند اما در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم ایران با سواد هستند. همچنین حدود ۱۰ سال پیش جشن برق رسانی به آخرین روستا را گرفتیم. در زمینه های مختلف از جمله برق رسانی به روستاها و تکنولوژی های مختلف نیز موفقیت های زیادی به دست آمده است.

وی گفت: با وجود مشکلات تورم ناشی از تحریم های یک دهه اخیر، باید اقدامات انجام شده منعکس شوند و ان شاءالله مشکلات قابل گذر خواهند بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: پایه و اساس صنعت در ابعاد مختلف در ایران مستحکم است که این موضوع کمک می کند بر اساس توانایی های خود کشور را بسازیم.

خلیلیان عنوان کرد: مسیر پیشرفت و توسعه تا سال ۹۰ اوج اقتصاد ایران را نشان می دهد؛ در طول ۱۰۰ سال ایران به این مرحله غیر قابل دست یافتنی، رسید؛  تکنولوژی، غنی سازی ۲۰ درصد و فرستادن ماهواره به هوا برخی از موفقیت های ایران بود که این موارد موجب شد آمریکا تحریم های خود علیه ایران را آغاز کند و از سوی دیگر نیروهای مزدور خود را به صورت نیابتی وارد منطقه کرد تا از نقاط مختلف کار را شروع کرده و به مرزهای ایران برسند اما به همت مدافعان حرم و در راس آنها سردار سلیمانی این توطئه ها خنثی شد.

وی افزود: در بحث اعمال تحریم ها قصد داشتند اقتصاد ایران را فروپاشی کنند که این کار نیز محقق نشد. در سال ۹۰ هدف اصلی شان این بود که اقتصاد ایران را فروپاشی کنند و پس از انتخابات سال ۹۲، آرایش سیاسی ایران را به سمت عناصری که به غرب گرایش دارند، سوق دهند. دیدیم پس از سال ۹۲ باوجودی که رهبر بارها تذکر داده بود برجام به نتیجه نمی رسد، دولت برجام را تصویب کرد اما برجام بی سرانجام و فرجام ماند و فرمایشات رهبر که مبتنی بر تدبیر بود، درست از آب درآمد. آنها توطئه البته برجام ۲، ۳ و ۴ داشتند که با تدبیر رهبر این توطئه ها خنثی شد. آنها می خواستند نظام جمهوری اسلامی را از درون تهی کنند که این توطئه خنشی شد.

استاندار خوزستان گفت: به قوت الهی اثر تحریم ها نیز بسیار کاهش یافته و اکنون دشمن دنبال مذاکرات است تا مشکلات را از دید خودشان برطرف کنیم.

خلیلیان بیان کرد: ما باید بر اساس توانایی خود کشور را پیش بریم که هدف دولت انقلابی که با رای مردم پای کار است این است. امیدواریم چرخ توسعه ایران را سریعتر بگردانیم و اهداف جمهوری اسلامی را محقق کنیم که به قوه الهی این اهداف محقق خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این دولت انقلابی شبانه روز در حال تلاش است که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده سال آینده بخش قابل توجهی از مشکلات کاهش یابد. هشت سال به انتظار برجام نشستند و انفعال داشتند و فرصت های این کشور را از بین برد.

وی  با اشاره به و ریل گذاری خوزستان در مسیر توسعه و حل مشکلات، بیان کرد: همه مدیران در بالاترین سطح به دنبال پشتیبانی و حل مشکلات خوزستان هستند؛ در روزهای ابتدایی دولت به خوزستان سفر کرد اما مصوباتی نداشت که پس از آن مصوبات شناسایی و در معاونت اجرایی تصویب شد و در مرحله بعد در سطح معاونت اول ریاست جمهوری مورد تصویب قرار گرفت.

خلیلیان ادامه داد: خوشبختانه در این مصوبات ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات بودجه ای، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه سرمایه گذاری و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای پشتیبانی از تولید، اشتغال زایی و ازدواج جونان در نظر گرفته شد. در اولین تخصیص به سفرهای استانی از ۵ هزار میلیارد تومان، یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد اعتبار برای خوزستان در نظر گرفته شد.

وی افزود: همچنین مشکلاتی در شرکت کشت و صنعت هفت تپه داشتیم که با پیگیری دولت مشکل برطرف شد که امیدواریم این صنعت تا سال آینده به سودآوری خواهد رسید.

استاندار خوزستان افزود: همچنین در پی شرایطی که ایجاد شد، بلافاصله با تغییر الگوی کشت، کشت گندم را که با تاخیر کشت می شود را در دستور کار قرار دادیم  و کشت کلزا و چغندر را که باید در مهر ماه انجام می شد را کاهش دادیم تا آب سدها مدیریت و به بارندگی آذر و دی ماه برسیم.

خلیلیان ادامه داد: دیدیم در اصفهان و چهار محال و بختیاری تنش هایی ایجاد شد اما در خوزستان در این زمینه تنش نداشتیم، در حالی که در چهار سال گذشته هر اتفاقی در کشور رخ می داد، خوزستان پیش تراول در ورود به تنش های اجتماعی و سیاسی بود.

وی با بیان اینکه خوزستان استان ویژه کشور است و داشته های خوبی دارد، بیان کرد: دولت عزم خود را برای پشتیبانی خوزستان جزم کرده و امیدواریم در دو تا سه سال آینده بسیاری از مشکلات این استان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha