• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400111310525
  • خبرنگار : 50250

پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مستضعفان در چهارمحال و بختیاری تکمیل شود

پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مستضعفان در چهارمحال و بختیاری تکمیل شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت نیز حمایت‌های خوبی را از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد، قطعا سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم می‌تواند در کاهش محرومیت موثر باشد و قطعا کار ارزشمندی است.

غلامعلی حیدری ۱۳ بهمن‌ماه در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دست اقدام توسط این بنیاد باید در دستور کار قرار  بگیرد، اظهار کرد: چند واحد تولیدی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در این استان در حال فعالیت هستند، توسعه این واحدها می‌تواند موجب ایجاد اشتغال در استان شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دولت نیز حمایت‌های خوبی را از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد، قطعا سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم می‌تواند در کاهش محرومیت موثر باشد و قطعا کار ارزشمندی است.

وی در خصوص تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری توسط بنیاد مستضعفان در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: بنای احداث یک دامداری ۶۰۰۰ راسی توسط این نهاد در این استان نهاده شده است، اما به‌علت برخی مشکلات وارد فاز اجرایی نشده است، تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات رفع شود.

بنیاد مستضعفان وارد حیطه محرومیت‌زایی در چهارمحال و بختیاری شود

در ادامه جلسه علی حیدری- سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اقدامات بنیاد مستضعفان می‌تواند در راستای محرومیت‌زدایی موثر باشد، اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد برای توسعه و کاهش محرومیت در برخی از استان‌های محروم کشور باید این نهاد فارغ از سود و زیان ورود پیدا کند.

وی افزود: درخواست می‌شود هلدینگ‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری کنند.

حیدری در پایان با درخواست از رئیس بنیاد مستضعفان برای اعطای کمک در راستای رفع محرومیت در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود این نهاد برای کاهش محرومیت قیررایگان، فولاد، سیمان، خودروی راهداری، جهیزیه برای نوعروسان را در اختیار استان قرار دهد.

شرکت بهنوش نیازمند توسعه است

در پایان جلسه محمدکاظم منزوی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به واحدهای تولیدی فعال زیر مجموعه بنیاد مستضعفان در استان، اظهار کرد: شرکت بهنوش در راستای کنسانتره میوه فعالیت در استان فعالیت است، در سال‌های اخیر استقبال کشاورزان موجب بالا رفتن ظرفیت کنسانتره شد، بنابراین توسعه این واحد یکی از ضرویات است، اگر ظرفیت خط تولید ۳۰ درصد اضافه شود، جوابگوی نیاز است.

وی افزود: پاک‌پی از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در چهارمحال و بختیاری است که در دهه‌های اخیر توسعه پیدا نکرده است، راهی به‌جز توسعه این واحد وجود ندارد، اما این شرکت اکنون مشمول  ماده ۴۱ شده است که باید مشکلات آن حل شود.

منزوی در خصوص مشکلات تصفیه پساب مجموعه شیر و گوشت زاگرس در چهارمحال و بختیاری، گفت: این واحد نیز زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است که باید برای حل این مشکل سریعا اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان عنوان کرد: چند واحد راکد و نیمه راکد مانند کشتارگاه جونقان، سیرنگ کوهرنگ، شهرک آب معدنی کوهرنگ و ...  برای فعال شدن نیازمند جذب سرمایه‌گذار است، پیشنهاد می‌شود بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری در این واحدها وارد عمل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha