• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403072318205
  • خبرنگار : 71342

این بسته خبری را بخوانید

این بسته خبری را بخوانید

در این بسته خبری بر خبرهای سینما و تئاتر مروری داریم.

جلسه انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران برگزار شد.

جلسه انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران با هدف پیگیری مسائل و مشکلات مدیران تماشاخانه‌های خصوصی در راستای حمایت و رسیدگی هرچه بیشتر از گروه‌های اجرایی برگزار شد.  

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن، جلسه انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران با حضور شاهین چگینی(مدیر تماشاخانه استاد مشایخی)، کسری شاهینی(مدیر تماشاخانه دا)، داود نامور(مدیر عمارت نوفل لوشاتو)، عماد عامری (مدیر تماشاخانه ملک)، نادر نادرپور (مدیر تماشاخانه اهورا)، سعید دولتی (مدیر تماشاخانه همای سعادت) و علی نصر به نیابت از مدیریت تماشاخانه شهرزاد)، علیرضا حسن‌پور (تماشاخانه جریان) در پردیس تئاتر شهرزاد گزار شد.

رسیدگی به مبحث تعطیلی‌های غیرتقویمی و ضررمالی تماشاخانه‌های خصوصی و گروه‌های نمایشی، تامین اعتبارات مالی با پیگیری از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط هنری به منظور به‌سازی زیرساخت‌ها، حضور آثار برتر تماشاخانه‌های خصوصی در بخش به‌علاوه فجر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پیگیری صنف به منظور حمایت مالی اداره‌کل هنرهای نمایشی از گروه‌های اجرایی، دعوت برای عضویت از مدیران سالن‌های تازه تاسیس در صنف از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 رد شدن متون نمایشی معرفی شده از طرف سالن‌های خصوصی توسط شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش دیگر مسئله‌ای بود که اعضا خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به آن بودند.  

همچنین از مهم‌ترین خواسته‌های اعضای انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی، درخواست جلسه مشترک با مدیرکل هنرهای نمایشی بود که پیگیری آن به داود نامور، رئیس هیئت مدیره این انجمن سپرده شد.  

این بسته خبری را بخوانید

#حمایت نمایش «مجلس‌زنانه رختشورشاه» از رضا آشفته#
نمایش کمدی «مجلس‌زنانه رختشورشاه» به کارگردانی علی یدالهی که با استقبال مخاطبان، هنرمندان و صاحبنظران تئاتر و سینما، به خصوص متخصصان نمایش‌های ایرانی همراه شده، تا ۲۷ مهر بر صحنه عمارت نوفل لوشاتو خواهد بود.
این نمایش روز سه شنبه ۲۴ مهر ماه برای همراهی با رضا آشفته نویسنده، کارگردان، مدرس و منتقد تئاتر روی صحنه می‌رود و کلیه عواید این اجرا به درمان این هنرمند سرشناس تئاتر اختصاص خواهد یافت.
«مجلس‌زنانه رختشورشاه» با تهیه کنندگی کامیار رضاخواه و اشکان یزدانی‌ثانی و حضور رضا پسندیان به عنوان مجری طرح، تولید شده و از جمله نمایش‌های شادی‌آور ایرانی است که تکنیک‌های مختلف نمایش سنتی را در قالب داستانی اجتماعی و انتقادی در دوره احمدشاه قاجار به نمایش می‌گذارد.

از جمله هنرمندانی که تا روز جمعه ۲۰ مهر ماه به تماشای این نمایش نشسته‌اند، ناظرزاده کرمانی، هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مرجان قمری، محمود گبرلو، حدیث فولادوند، حسن علیکرمی، محمد فرشته نژاد، علی عامل هاشمی، رامین کحال‌زاده، آتش تقی‌پور، محمود موسوی، ناصر آقایی، زهرا سعیدی، مهوش وقاری، محمد شیری، مجید قناد، فرهاد بشارتی، سیروس همتی، بهروز کریمی، مختار سائقی، علیرضا استادی، محسن شایانفر، مریم کاظمی، مهدی میامی، مجید ستایش، مهتاب وجدانی، دکتر گلپور، آرزو افشار، دکتر مرادنژاد، قربانعلی طاهرفر، هما روح‌افزا، شهرزاد عبدالمجید، الهام طهوری، نادر طریقت، مرتضی کوهی، حامد احمدجو، شیوا خسرومهر، حسین پرستار، ناصر آویژه، گلاب آدینه، علیرضا ناصحی، مرتضی رستمی، اصغر صابری، هادی عامل، سامان خلیلیان، امیرحسین انصافی، مارال فرجاد و همچنین جواد انصافی، جلیل فرجاد و بسیاری از منتقدان و خبرنگاران حوزه تئاتر بوده‌اند.
مجلس‌ زنانه «رختشورشاه» با حضور بازیگران مطرح نمایش‌های کمدی و ایرانی همچون شهرام مسعودی، کاظم برزگر، میلاد رمضانی(ورجاوند)، آزیتا نوری وفا، مهشید ناصری، مهتاب باجلان، آساره هداوند، نیلوفر ذوالفقاری و پریسا مشکانی نگاهی طنز به وقایع یک روز قبل از تاجگذاری احمدشاه قاجار دارد.
آهنگسازی و سرپرستی گروه موسیقی زنده این نمایش را عبد آتشانی بر عهده دارد و نوید فرح‌مرزی طراحی گریم و لباس این نمایش را انجام داده است. طراح نور رضا خضرایی، طراح پوستر وحید اسلامی عرب، ساخت تیزر و موشن بهرام شادانفر، مدیر روابط عمومی زهرا شایان‌فر، عکاس محبوبه فرج الهی و تبلیغات مجازی شیرین حمزه هستند.
این نمایش تا روز جمعه ۲۷ مهرماه ساعت  ۱۹:۴۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال به نشانی http://www.tiwall.com/p/rakhtshourshah۳  بلیت هفته پایانی این نمایش را تهیه کنند.

این بسته خبری را بخوانید

####

اتمام ساخت هشت مستند کوتاه برای معرفی هنرمندان صنایع‌دستی فارس 

پروژه ساخت هشت فیلم مستند کوتاه با هدف معرفی هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس و به سفارش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به پایان رسید. 

به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی، پروژه ساخت هشت فیلم مستند کوتاه ماحصل پیش رویداد «ماراتن مستند پرتره» سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی است که با هدایت سیدحسین آزادی و مشاوره هنری محمدجواد آرمان‌مهر به پایان رسید. 

این پروژه که با هدف معرفی هنرمندان شاخص حوزه صنایع‌دستی استان فارس و به سفارش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس انجام شد، ۵ شهریورماه ۱۴۰۳ آغاز شد و ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ به پایان رسید. 

فهرست فیلم‌های پیش رویداد «ماراتن مستند پرتره» عبارتند از: 
مستند «هفت رنگ» ساخته امین برنجکار 
مستند «مانی» ساخته افشین آریافر
مستند «صفر کاری» ساخته بهرام سلمانی 
مستند «صدر قلم» ساخته مهدی فلامرزی
مستند «فروزان» ساخته محمد ناصری‌راد
مستند «بازگشت عکس‌ها» ساخته علی بلندنظر
مستند «میراث دستان ماندگار» ساخته امیر قربانی
مستند «چهل تن» ساخته امین قناد شیرازی

سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی با پیام «ایران ما میراث ما؛ میراث ما ایران ما» نیمه دوم آبان‌ماه در شهر تاریخی شیراز برگزار می‌شود.

این بسته خبری را بخوانید

 «موش‌ها و آدم‌ها» روی صحنه جان می‌گیرد

  مهدی رضایی با اقتباسی از رمان «موش‌ها و آدم‌ها» میزبان مخاطبان در تماشاخانه ایرانشهر می‌شود.

 به نقل از روابط عمومی، مهدی رضایی، نویسنده و کارگردان تئاتر به‌زودی نمایش «موش‌ها و آدم‌ها» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد برد.  

نمایشنامه «موش‌ها و آدم‌ها» براساس اقتباسی از رمان مشهور «موش‌ها و آدم‌ها» نوشته جان اشتاین بک توسط رضایی به رشته تحریر درآمده است.  «گوریل»، «شب بیست‌ویکم» و «تیمون آتنی» از آثار پیشین مهدی رضایی در مقام کارگردان به شمار می‌آید.

همچنین او با حضور در نمایش‌هایی چون «توپ شناور» به کارگردانی سیامک صفری، «عجایب المخلوقات» به کارگردانی رضا ثروتی، «قتل در کاخ» به کارگردانی پوریا جعفرپورکاشی و  «هالووین» به کارگردانی امیر دلفانی روی صحنه رفته است.

 فیلم سینمایی «آویختگی» اولین تجربه این هنرمند در عرصه کارگردانی سینما با هنرنمایی جمعی از بازیگران تئاتر سال گذشته در سینمای هنر و تجربه اکران شد و اکران آنلاین آن همچنان ادامه دارد.

اطلاعات تکمیلی این نمایش به زودی منتشر خواهد شد.  

این بسته خبری را بخوانید

پنجمین پرده از مقاومت مادران رونمایی شد

«امیدِ شاخه‌های زیتون»، روایتی تکان‌دهنده از مقاومت بانوان، عنوان پنجمین پرده‌ از مجموعه پرده‌خوانی‌های مرکز راهبری امور بانوان است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، پنجمین پرده با عنوان «امیدِ شاخه‌های زیتون» حماسه بانوان و سبک زندگی زنان در فلسطین به تصویر کشیده شده است. این پرده، گوشه ای است از روایت تکان‌دهنده از مقاومت و پایداری مردم فلسطین که در آن، زنان به عنوان ستون‌های اصلی مقاومت نقش‌آفرینی می‌کنند. در این اثر هنری، صحنه‌هایی از مقاومت، شجاعت، توکل، حجاب و امید آفرینی زنان فلسطینی به تصویر کشیده شده است. مادرانی که فرزندانشان را در آغوش می‌گیرند و با افتخار به شهادتشان می‌بالند، زنانی که در میدان نبرد می‌جنگند و مردان را شرمنده می‌کنند و زنانی که زینب گونه صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان می‌رسانند.

«امید شاخه‌های زیتون» با زبانی ساده و روایت‌های تاثیرگذار، مخاطب را به عمق درد و رنج مردم فلسطین می‌برد و امید به آینده‌ای روشن را در دل‌ها زنده می‌کند. گفتنی است پنجمین پرده بیانگر این است که تا زمانی که مادران ایستاده‌اند، پرچم مقاومت برپاست.

این بسته خبری را بخوانید

#در رونمایی از اکران فیلم سگ دست چه گذشت ؟#

مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه  فیلم «سگ دست» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی افسون شکاری و کارگردانی تقی علی‌آبادی شامگاه یکشنبه ۲۲ مهرماه با حضور سازندگان فیلم، جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه توسط گروه سینمایی هنر و تجربه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

این فیلم یک درام اجتماعی - خانوادگی از موقعیت یک زوج در شهر تهران است که به دلیل بیماری فرزندشان دچار چالشهای جدیدی می‌شوند

 

در ابتدای این مراسم افسون شکاری نویسنده و تهیه‌کننده فیلم «سگ دست» پس از خیرمقدم به حضار گفت: واقعیتش حدود ۳ سال پیش فیلم را با معضلات و مشکلات بسیاری ساختیم و ۳ سال طول کشید تا فیلم را به نتیجه و جایی که امروز هست برسانیم. خداوند را شاکرم که به‌هرحال در این سه سال کمک کرد تا ناامید نشویم.

وی با تشکر از اساتید و هنرمندانی که حضور داشتند افزود: از گروه هنر تجربه متشکرم که در این راه بسیار به ما کمک کردند تا بتوانیم فیلم را به این نقطه برسانیم به‌هرحال این فیلم اولین تجربه ما در زمینه فیلم سینمایی بلند بود و قاعدتاً ایرادات و مشکلاتی دارد و خودمان نیز به این امر واقفیم ولیکن این گام‌های اول ماست و قدم اول همیشه در فیلمسازی سخت است  و امیدوارم که در سال‌های بعد بتوانیم فیلم‌های حرفه‌ای‌تر، کارهای بهتر و نوآوری‌های خلاقانه‌تری داشته باشیم.

تقی علی‌آبادی کارگردان فیلم «سگ‌ دست» پس از تشکر از هنرمندان، اساتید و مخاطبان گفت: سال ۱۴۰۰ بود که خانم شکاری به‌عنوان تهیه‌کننده ما را پذیرفتند و قبول کردند که در کنار فیلم  باشند و بازیگران خوبی مثل آقای کامبیز امینی و خانم روناک پور یادگار لطف کردند، ما را پذیرفتند و جلوی دوربین ما آمدند.

این بسته خبری را بخوانید

این بسته خبری را بخوانید

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha