• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072115920
  • خبرنگار : 50975

تخصیص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری

تخصیص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری از طریق اعتبارات ارزش افزوده بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان برای بازگشایی ایلراه‌ها تخصیص داده شد.

محمد محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه منطقه‌ای که عشایر در آن اسقرار پیدا می‌کنند، فاقد جاده آسفالتی و امکانات مهندسی است و رفت و آمدشان از طریق ایل‌راه‌های عشایری صورت می‌گیرد، اظهار کرد: همه ساله امور عشایر برای بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری از طریق پیمانکاران بخش خصوص این جاده‌ها را بازگشایی می‌کند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری از طریق اعتبارات ارزش افزوده بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان برای بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری استان تخصیص داده شد.

وی با اشاره به خریداری دو دستگاه لودر برای بازگشایی ایل‌راهای عشایری استان، بیان کرد: در سال جاری بخش اندکی از بازگشایی ایل‌راه‌ها به بخش خصوصی واگذار و عمده کار از طریق دستگاه‌های اداره‌کل امور عشایر صورت گرفت.

۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای شروع مجدد پروژه پنبه‌کال

محمودی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی متعددی در سال جاری برای عشایر استان انجام شد، افزود: جاده پنبه‌کال یکی از مطالبات دیرینه و مجدانه عشایر کوهرنگ بود چراکه با احداث این جاده، یک ساعت و نیم از مدت زمان جاده ارتباطی به استان خوزستان کاهش و ۱۲۰ کیلومتر نزدیک‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایل‌راه پنبه‌کال قدمت دیرینه‌ای برای عشایر شهرستان کوهرنگ‌ دارد، تصریح کرد: به دلیل نبود اعتبار، این پروژه انجام نمی‌شد، خوشبختانه در سال جاری بالغ‌بر ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای شروع مجدد این پروژه اخذ شد و هم‌اکنون با مشخص شدن پیمانکار هفت کیلومتر از این ایلراه احداث شده است.

تخصیص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پل گزستان بر روی رودخانه بازفت که جاده ارتباطی بخش بازفت به مناطق سه‌جو، گاوشیر و بادام شیرین و مرز استان خوزستان بوده قرار گرفته است، گفت: یکی از گروه‌های جهادی با پشتیبانی اداره‌کل امور عشایر استان حدود پنج میلیارد تومان از اعتبارات ارزش افزوده در اختیار گروه قرار داده و ۱۳کیلومتر جاده ایلراه عشایری در جایی که هیچ جاده‌ای وجود نداشت،ایلراه عشایر احداث شد به طوری‌که ماشین سواری نیز می‌تواند از این مناطق عبور کند.

۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پایه‌های پل گزستان

محمودی بیان کرد: پل گزستان یکی از نیازهای اساسی عشایر بود که به دلیل نبود اعتبار چندین سال متوقف شده بود، در سال جاری ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پایه‌های این پل اخذ و با مشخص شدن پیمانکار، هم‌اکنون ۸۰ درصد پایه‌های آن احداث شده است.

محمودی با اشاره به آبرسانی به منطقه بناب و سه‌جو که منطقه عشایری محرومی است، گفت: عشایر آن منطقه با مشکل آب آشامیدنی مواجه بودند و به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه آبرسانی با تانکر انجام می‌شد.

وی گفت: تکمیل پایه‌های پل قلعه درویش نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است و بالغ‌بر ۷۰ درصد پیشرفت پروژه انجام شده است.

محمودی اضافه کرد: در راستای بهبود خدمات‌رسانی به عشایر زحمتکش چهارمحال و بختیاری و برخورداری دام سبک عشایر در مناطق قشلاقی استان خوزستان و درون کوچ مستقر در استان ، مراحل ذخیره سازی نهاده دامی خام جو محلی به مقدار بیش از ۴۰۰ تن و تولید خوراک دام تخصصی ویژه دام سبک عشایر به مقدار بیش از ۱۷۰۰ تن توسط اتحادیه عشایری استان در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha