• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072116205
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بررسی ۱۴ پرونده در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد چهارمحال و بختیاری 

بررسی ۱۴ پرونده در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد چهارمحال و بختیاری 

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: اگر واحدی مشمول استاندارد اجباری باشد اما استانداردها را در جهت کیفیت کالا رعایت نکند، به کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد ارجاع و با آن‌ها برخورد می‌شود، به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون سه جلسه برگزار و ۱۴ مورد پرونده بررسی شده است.

مهدی پژوهش امروز ۲۱ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲۲ مهر ماه روز جهانی استاندارد نامیده شده است، اظهار کرد: این روز از سوی ۱۶۹ کشور جهان گرامی داشته می‌شود که این امر به دلیل نقش مهم کیفیت است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: در دولت شهید رئیسی گام‌های اساسی در راستای جهانی شدن در حیطه استاندارد برداشته شد.

پژوهش گفت: هدف سازمان ملی استاندارد شناخت استاندارد به دنیا و مردم  به منظور اطمینان‌بخشی در راستای استفاده از کالای داخلی و شناخت کالای قاچاق است.

وی تائید آسانسور دستگاه‌های دولتی، تجهیزات پارک‌ها، اندازه‌شناسی و خالص‌فروشی در شیرینی فروشی‌ها را از جمله وظایف اداره کل استاندارد دانست و گفت: خوشبختانه در سطح شهرستان شهرکرد بحث خالص فروشی در شیرینی‌فروشی‌ها انجام شد و در شهرهای فرخشهر و بروجن این موضوع در حال انجام است.

پژوهش گفت: پنج واحد خدماتی از جمله خانه سالمندان، کودکستان‌ها و پیش دبستانی‌ها، اتاق مادر و کودک، هتل‌ و هتل آپارتمان‌ها مشمول استاندارد اجباری شدند و ۱۵ واحد خدماتی دیگر مدنظر بوده که در آینده مشمول استاندارد اجباری خواهند شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ممکن است کالایی دارای علامت استاندارد باشد اما مردم نسبت به آن رضایت‌مندی نداشته باشند که در این صورت واحدها ملزم به بهبود کیفیت کالا هستند.

پژوهش افزود: می‌توان گفت استاندارد پلی میان مصرف‌کننده و تولید کننده است که اگر این پل مستحکم ساخته شود می‌تواند ارتباط را به خوبی ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: اگر واحدی مشمول استاندارد اجباری باشد اما استانداردها را در جهت کیفیت کالا رعایت نکند، به کمیسیون ماده ۴۲ ارجاع و با آن‌ها برخورد می‌شود، به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون سه جلسه برگزار و ۱۴ مورد پرونده بررسی شده است که از این تعداد ۱۲ پرونده با جریمه ۶۰۰ میلیون ریالی در حوزه صنایع غذایی، یک پرونده با جریمه ۹۰۰ میلیارد ریالی در حوزه صنعت ساختمان و یک پرونده مربوط به مکانیک و فلز شناسی بوده که جریمه این واحد تذکر و اخطار بوده است.

پژوهش گفت: در بحث نظارت‌ها نیز کارشناسان اداره‌کل استاندارد به صورت نامحسوس از واحدهای عرضه و تولیدی بازدید می‌کنند و نمونه‌گیری‌هایی از آنها انجام و در آزمایشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص نظارت بر واحدهای تولیدی، تصریح کرد:  دو واحد تولیدی سوسیس و کالباس در استان وجود داشت که یک واحد تعطیل و یک واحد فعال است که نظارت‌ها به جد انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در خصوص بازرسی از مجموعه‌های تفریحی در استان، بیان کرد: امسال تاکنون حدود ۳۵۰ مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی در سطح استان صورت گرفته که حدود ۶ مجموعه به دلیل توجه نکردن به تذکرات در راستای استانداردسازی به دادگاه ارجاع شدند که جریمه‌ها از ۶ ماه حبس تا پرداخت نقدی را شامل می‌شود.

به گفته وی، ۲۵ مهرماه همایش استاندارد در محل اتاق بازرگانی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha