اصغر احمدی امروز ۲۲ اسفند در دوره آموزشی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین اظهار کرد: پس از تطبیق تصاویر ماهوارهای با نقشههای بارگذاریشده، چنانچه هرگونه تغییر در اراضی صورت گرفته باشد، مراتب جهت بررسی به اداره مربوطه اعلام میشود.
وی بیان کرد: پس از بررسی میدانی یگان حفاظت اداره متبوع و احراز وقوع تخلف یا جرم، در صورت نیاز، موضوع به واحد حقوقی اداره متبوع ارجاع و پرونده قضایی تشکیل میشود.
احمدی با بیان اینکه راهبر اصلی سامانه، اداره کل منابع طبیعی، راهبر نظارتی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دستگاههای نظارتی و راهبر فنی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است، خاطرنشان کرد: همه دستگاههای ذیصلاح باید نقشههای اراضی تحت تملک خود، حرایم و ... را در سامانه مربوطه ثبت کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: سامانه تخصصی ۱۴ اداره به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل شده و لازم است سامانه تخصصی دیگر ادارات به این سامانه متصل شوند.
احمدی در بخشی از سخنان خود به نواقص و خلأهای مرتبط با صدور مجوزها و استعلامات حوزه زمین، بدون فرض وجود این سامانه اشاره کرد و گفت: پیشتر امکان جعل استعلامات و مجوزهای کاغذی، بروز تبانی و ارتشا، تصمیمات سلیقهای و غیرشفاف، تداخل وظایف دستگاهها، مراجعات حضوری متعدد متقاضیان و اتلاف زمان و هزینهی سرمایهگذاران وجود داشت که با راهاندازی کامل سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، درصد ارتکاب سوءاستفادههای احتمالی به صفر میرسد.
وی بیان کرد: سامانه پنجره واحد، دارای دو زیرسامانه پایش و درگاه متقاضیان (استعلامات) است که یکی امر رصد اراضی و کشف تصرفات و دیگری پاسخگویی به استعلامات و صدور مجوزات را برعهده دارد.
به گزارش ایسنا، دوره آموزشی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در محل سالن جلسات منابع طبیعی با حضور ۱۵ شرکتکننده برگزار شد.
انتهای پیام
نظرات