• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1400111209326
  • منبع : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: ذات روحانیت استکبارستیزی است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: ذات روحانیت استکبارستیزی است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن شناسی و مقاومت در برابر استبداد و استکبار رسالت اصلی روحانیت در عصر حاضر است.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین طیبی‌فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش شهدای روحانی آذربایجان‌غربی که با حضور مسئولان و مقامات ارشد استانی و علما و روحانیون در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: تلاش تمام انبیا و علما این بوده که جامعه اسلامی به عنوان جامعه زنده و پویا شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق انقلاب اسلامی از صدر اسلام آرزوی بسیاری از عالمان بوده که توسط امام خمینی(ره) عملی شد افزود: انقلاب اسلامی ایران زلزله سیاسی در دنیای استکبار ایجاد کرد و موجب لرزیدن ستون فقرات استکبار و فروریختن شالوده استکبار در دنیا شد.

وی ادامه داد: تمام مکاتب انسانی در دنیا با زلزله سیاسی انقلاب اسلامی بر سر صاحبانش فرود آمد. این انقلاب موجب متلاشی شدن نقشه نیل تا فرات و زمینه اقتدار و افتخار مسنضعفان شد.

طیبی فر افزود: استکبار امروز با وجود انقلاب اسلامی در حال ضجه زدن است و برای ماندگاری خود التماس می‌کند اما می‌داند که از بین رفتنی است.

وی خاطرنشان کرد: برای پی بردن به ابعاد انقلاب اسلامی و اقتدار ناشی از این حرکت عظیم، باید این امر را دانست که انقلاب اسلامی با مبانی و باورهای دینی و فلسفه برگرفته از انبیا و ائمه(ع) شکل گرفته و با عزت امامین انقلاب مستحکم شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: تمام تجهیزات و امکانات سرکوبگری در اختیار استکبار بود اما نتوانستند در برابر اندیشه الهی و خودباوری مردم ایران بایستند و در نتیجه شاهد شکل گیری انقلاب اسلامی شدیم.

وی تصریح کرد: تقویت باورهای دینی مردم هدف اصلی از شکل گیری انقلاب اسلامی بود که در کنار روحیه ایستادگی و عزتمندی موجب ماندگاری انقلاب شد.

طیبی فر با اشاره به ایستادگی روحانیت در برابر مستکبران و مستبدان در طول تاریخ، اذعان داشت: وظیفه اصلی روحانیت شامل دشمن شناسی و شکل دهی به حرکت ملت در برابر استکبار است که در حوزه علمیه شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید وظیفه تربیت و هدایت افسران جهاد تبیین را انجام دهند تا شاهد تحقق این اصل در جامعه باشیم ادامه داد: اگر امروز بحث تبری از استکبار توسط علما در جامعه جاری نشود، یقیناً نمی‌توان ایستادگی و عزت ملی را شاهد بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نهضت امام خمینی(ره) نهایت ایستادگی‌ها در برابر استکبار بود که توسط رهبر انقلاب ادامه دارد.

وی گفت: روحانیت در تمام عرصه‌های دینی، سیاسی و انقلابی موجب ماندگاری اسلام و انقلاب اسلامی شده‌اند و همین موضوع باعث عزت و عظمت جایگاه روحانیت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هرجا پرچم اسلام در برابر استکبار برپا شده، قطعاً همراه با حضور روحانیت بوده و این از ذات استکبارستیزی روحانیت است تصریح کرد: روحانیون مسئولیت سنگین سنگرداری انقلاب را دارند که باید در این مسیر رسالت خود را به نیکی ایفا کنند.
وی تاکید کرد: اگر مقاومت روحانیت نبود، دشمن اصل دین زدایی را در ممالک اسلامی پیاده می‌کرد و امروز چیزی از مبانی دینی مثل حجاب باقی نمانده بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: مبانی جهاد تبیین در نزد روحانیون است که به عنوان راهنما و نقش دهنده اقشار مختلف نقش هدایت را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha