• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400102517981
  • خبرنگار : 50428

عضو کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تشریح کرد:

چگونه می‌توان خرید امن اینترنتی داشت؟

چگونه می‌توان خرید امن اینترنتی داشت؟

ایسنا/اردبیل دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل و عضو کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز نصر کشور گفت: مردم هنگام خرید در فضای مجازی باید به چند نکته دقت کنند تا بتواند خرید امنی داشته باشند.

مجید نصیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در وهله اول باید بیشتر از سایت‌ها و پیج‌های نام‌آشنا که شناخته شده هستند، خرید انجام شود.

وی افزود: همچنین سایت‌هایی که با SSL رمزگذاری شده‌اند برای خرید امنیت بیشتری برای خریدار ایجاد می‌کند که برای تشخیص آن، خریدار باید به آدرس سایت دقت کند که با HTTPS شروع شده باشد و سایت‌های فاقد این رمزگذاری با HTTP شروع می‌شوند که در آدرس بار قابل‌مشاهده هستند.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل ادامه داد: مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد نماد اعتماد الکترونیکی است که سایت‌های فروشگاهی برای شفافیت کسب‌وکار و محل فعالیت و هویت صاحب سایت حتماً باید نسبت به اخذ این نماد اقدام کنند و خریداران در زمان خرید حتماً به دارابودن نماد اعتماد الکترونیک سایت دقت کنند و همچنین دارابودن محصولات با گارانتی معتبر و قابلیت پرداخت در محل هم از نکاتی است که باید به آن توجه کرد.

عضو کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دلیل بی‌اعتمادی مردم به خریدهای آنلاین چیست، تشریح کرد: اصلی‌ترین دلیل بی‌اعتمادی به خرید آنلاین طبق بررسی‌های انجام شده، کیفیت پایین محصولات است.

به گفته نصیرزاده، مشاهده شده برخی از محصولات که تنوع‌های کیفیتی زیادی در بازار دارند در خریدهای آنلاین از کیفیت مرغوبی برخوردار نبوده‌اند که البته این مورد در سال‌های اخیر روند اصلاحی به خود گرفته است و فرهنگ بازاریابی و مشتری‌مداری در حال غالب شدن به این مشکل است.

وی اضافه کرد: مورد دیگری که به ذهن می‌رسد اختلاف قیمتی برخی از محصولات است که گاها باعث سردرگمی و بی‌اعتمادی مشتری در خریدهای آنلاین می‌شود.

نصیرزاده ابراز امیدواری کرد: متولیان امور در کنار مردم با فرهنگ‌سازی و تصویب قوانین حمایتی و مدیریتی زمینه را برای شکوفایی بستر فناوری‌های دیجیتال نوین فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha