• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400101511178
  • خبرنگار : 71402

سخنگوی پنتاگون: ماموریت ما در عراق تغییر کرده است

سخنگوی پنتاگون: ماموریت ما در عراق تغییر کرده است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد، گرچه ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق تغییر کرده است، اما این نیروها همچنان در محیطی "خطرناک" هستند و توانایی "دفاع از خود" را حفظ می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده می‌گوید که ماموریت نیروهای آمریکایی از دو هفته پیش از حالت رزمی به مشورتی و کمک‌رسانی تغییر کرده و آن را بر پایه توافق میان واشنگتن و عراق می‌داند. پنتاگون مدعی است که جان نیروهای مستشار و کمک‌رسان به نیروهای عراقی همچنان در خطر است.

نیروهای آمریکایی به تازگی حملاتی را در سوریه انجام داده و دو پهپاد مسلح که به گفته آنها نیروهای مستقر در پایگاه هوایی عین الاسد را هدف می‌گرفتند، ساقط کردند. به گفته پنتاگون، هیچ تلفاتی در میان نیروهای "خودی" به وجود نیامد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: حملات علیه سایت‌های پرتاب راکت، فکر می‌کنم حملات هوایی نبود. اطلاعات بیشتر را باید از فرماندهی مرکزی جویا شد. نیروها به این سایت‌ها حمله کردند تا اطمینان حاصل شود از آنها راکتی به سمت نیروهای ائتلافی شلیک نمی‌شود. اما این سوال بزرگ‌تر ایجاد می‌شود که آیا پرسنل آمریکایی در این ماموریت در خطر هستند یا خیر.

این سخنگوی آمریکایی مدعی شد: واضح است که جان آنها در این منطقه در خطر است. منظورم این است، یکی از دلایلی که چرا این سایت‌ها هدف قرار گرفتند، این است که ما دلیلی داشتیم که باور کنیم قرار است از آنها به عنوان محلی برای حملات به "روستای الخضراء" در سوریه استفاده شود. بنابراین واضح است که مردان و زنان ما در خطر هستند و ما باید آن تهدید را خیلی جدی بگیریم. ما همواره از حق دفاع از خود برخورداریم.

"روستای الخضراء" درست در شرق رود فرات از جمله تاسیساتی است که نیروهای آمریکایی در سوریه از آن استفاده می‌کنند.

کربی اشاره نکرد که چه کسی مسوول این سایت‌های شلیک راکت بوده است. او در ادامه ادعاهایش گفت: ما همچنان شاهد تهدیداتی علیه نیروهای خودمان در عراق و سوریه هستیم. اما بار دیگر تکرار می‌کنم که اطلاع دقیقی ندارم که چه کسی مسوول این سایت‌هاست.  

منابع ائتلاف تحت رهبری آمریکا گفته بودند که یکی از پایگاه‌های ائتلاف در سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفت. به دنبال آن نیروهای ائتلاف نقاطی را در سوریه بمباران کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha