• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400101410253
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

شهید سلیمانی قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم بود

شهید سلیمانی قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم بود

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت مظلومانه سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور ایرانیان مقیم و دانشجویان شاغل به تحصیل به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و با همکاری سرکنسولگری کشورمان برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان در سخنانی، ضمن تسلیت و تعزیت ایام فاطمیه و فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی و جهانی مبارزه با تروریسم در سطح منطقه و جهان است.

وی از سردار سلیمانی به عنوان نماد مقاومت و صلح و امنیت برای بشریت یاد کرد و افزود: سپهبد سلیمانی پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) با حمایت از مظلومین منطقه با ادیان و فرق مختلف از مسلمان شیعه و سنی تا ایزدی و مسیحی به امداد آنها شتافت و آنها را از شر تروریست‌های داعشی آدم کش نجات و رهایی بخشید.

ربیعی اظهار کرد: ما ایرانیان مفتخریم که هم وطن این قهرمان مومن، مخلص و شجاع هستیم و از خداوند منان خواستاریم که در هر عرصه‌ای اعم از علمی و دانشگاهی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ... که فعالیت و خدمت می‌کنیم با تلاش و سعی خود مایه عزت و سربلندی ایران عزیزمان همچون حاج قاسم باشیم.

سید احمد حسینی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز در سخنانی، با اشاره به مجاهدت‌ها و حماسه‌های این سردار سرافراز، خاطرنشان کرد: حضور پیش دستانه ایران در مناطق پیرامونی که دشمن قصد ایجاد پایگاه و سرزمین و در صدد توطئه در آن بود، باعث شد که طراحی‌ها علیه امنیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران ناکام بماند و هر چه از این شرایط جلوتر می‌رویم، عظمت و بزرگی سردار سلیمانی بیشتر آشکار می‌شود.

در ادامه این مراسم که در محل سالن منای سرکنسولگری کشورمان برگزار شد، تنی چند از دانشجویان ایرانی با قرائت متون و اشعار حماسی و پُرشور به تشریح شخصیت و بزرگی سردار سلیمانی پرداختند و اشاره کردند: راهی که سردار سلیمانی برای ما گشوده است، همواره روشن و درخشان خواهد بود و تا آخرین قطره خونمان به پاسداشت آن خواهیم پرداخت.

پخش فیلم و کلیپ‌هایی پیرامون زندگی و مجاهدت‌های سردار سلیمانی در جبهه‌های مختلف نبرد در ایران و منطقه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha