• پنجشنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1400100906400
  • خبرنگار : 71619

بازدید معاون بنیاد بهره برداری موقوفات آستان قدس رضوی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد بهره برداری موقوفات آستان قدس رضوی در پنجمین روز نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی از این نمایشگاه بازدید کرد.

محمد دلبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این نمایشگاه گفت: در آغاز ایام بصیرت کارهای بسیار خوبی را از جوانان و فرهیختگان جهاد دانشگاهی شاهد بودیم. این نمایشگاه ماه عسل زحمت‌شان و تجلی دستاوردهای آن‌هاست. امیدواریم این پژوهش ها و خلاقیت‌ها که در حوزه علم و فناوری دیدیم به مرحله عمل، تولید محصول، استفاده بهینه از این اقدامات در زندگی، کسب و کار مردم و ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری برای کشور برسد. چرا که این اتفاقات موجب خشنودی مقام معظم رهبری است. این کشور متعلق به شیعه امیرالمومنین است و حضرت ولیعصر (عج) نگاه ویژه‌ای به این موفقیت‌ها دارد.

اودرباره تأثیرات برگزاری چنین نمایشگاهی بیان کرد : یکی از مشکلاتی که ما با آن گریبان گیر هستیم نبود اطلاع از این اقدامات و نبود یک شبکه متمرکز در سطح کشور است.  به همین دلیل باید یک بانک اطلاعاتی ایجاد شود که هر نهاد و مجموعه بتواند هر آنچه نیاز دارد از این منبع اطلاعاتی بهره‌مند شود. ما امروز در این نمایشگاه خیلی از فناوری‌هایی را دیدیم که از آن مطلع نبودیم.

دلبری درباره همکاری آستان قدس رضوی و جهاد دانشگاهی توضیح داد: درباره همکاری آستان قدس رضوی و جهاددانشگاهی باید بگویم برخی از شرکت‌های ما معاملاتی با جهاد دانشگاهی داشته‌اند. نمونه آن تولید مشترک شرکت نان رضوی و جهاد دانشگاهی است که در روز اول نمایشگاه از آن گفته شد. کیک عناب محصول این تولید مشترک با هدف امنیت غذایی و توانمندی افراد از طریق خواص عناب است.  امروز هم امضای شاهد تفاهم‌نامه گیاهان دارویی بودیم که پژوهشگاه مجموعه جهاد دانشگاهی خراسان شمالی متولی این کار شد تا کارهای پژوهشی آن را انجام دهد و مجموعه شرکت صنایع کشاورزی رضوی نیز در حوزه کشت و توسعه این گیاهان دارویی عمل خواهد کرد. همچنین مجموعه دارویی و سلامت آستان قدس نیز در حوزه فرآوری این گیاهان و تبدیل آن‌ها به داروهای انسانی، کودهای حیوانی و داروهای حیوانی کار می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha