• پنجشنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400100906314
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان خبر داد:

شناسایی موارد مشکوک به امیکرون در اردستان

شناسایی موارد مشکوک به امیکرون در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در شهرستان نمونه‌های مشکوک به کرونای امیکرون شناسایی شده و برای آزمایش و تست‌های تشخیصی به مرکز استان ارسال شده است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توجه مردم شهرستان اردستان نسبت به میزان رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده و این امر نشان می‌دهد باید اهتمام جدی‌ و گسترده‌تری نسبت به رعایت شیوه نامه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به شیوع سویه کرونای امیکرون در کشور، افزود: هیچ شهری از موارد مختلف ویروس کرونا در امان نخواهد بود. در شهرستان نمونه‌های مشکوک به کرونای امیکرون شناسایی شده و برای آزمایش و تست‌های تشخیصی به مرکز استان ارسال شده است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان، تصریح کرد: مردم نباید منتظر موارد قطعی کرونای امیکرون باشند، زیرا ممکن است کرونای امیکرون در هر منطقه‌ای وجود داشته، ولی شناسایی نشده باشد.

ذبیحی با بیان اینکه مردم بدون هراس غیرمنطقی از کرونای امیکرون دُز سوم واکسن خود را دریافت کنند، گفت: تاثیر دُز سوم در مجامع علمی و حوزه وزارت بهداشت و درمان مشخص شده و افرادی که دُز سوم واکسن کرونای خود را دریافت می‌کنند بیش از ۸۵ درصد در مواجه با کرونای امیکرون ایمن هستند.

وی بر لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا توسط مردم تاکید کرد و گفت: ماندگاری ایمنی در برابر ویروس کرونا بعد از تزریق واکسن‌های کووید -۱۹ مشخص نیست، اما انتظار می‌رود دو هفته بعد از کامل شدن واکسیناسیون، فرد واکسینه شده حداقل شش ماه در برابر ویروس کرونا ایمنی داشته باشد و مطمئنا اگر کرونا ادامه داشته باشد در ادامه نیاز به تزریق واکسن‌های تقویتی دیگری خواهیم داشت.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان درباره علت برگزاری تجمعات و جلسات مختلف با وجود شیوع سویه کرونای امیکرون، گفت: سیاست جدید وزارت بهداشت و درمان حذف تجمع و رویدادها و فعالیت اقتصادی مردم نیست و بیشتر بر مدیریت هوشمند در جامعه تاکید دارد. زمانی که تزریق واکسن افزایش یابد و سطح ایمنی جامعه بیشتر شود، می‌توان به فعالیت‌های روزانه ادامه داد.

ذبیحی اضافه کرد: مطمئنا اگر عادی انگاری مردم بیشتر و شیوع سویه‌های کرونا افزایش یابد محدودیت‌ها نیز اعمال خواهد شد.

وی درباره وضعیت تزریق واکسن در شهرستان گفت: از ابتدای شروع واکسیسناسیون تاکنون حدود ۷۱۵۹۵ دُز واکسن در شهرستان اردستان تزریق شده است و ۸۴.۴ درصد مردم این منطقه دُز دوم واکسن و حدود ۱۹ درصد دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha