به گزارش ایسنا، ناصر فخاری در این بازدید درباره نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: مدیریت دانش ذاتا ارزش است، حالا گاهی این ارزش نهفته، گاهی مکتوب نشده و گاهی هم عرضه نشده است. نمایشگاهی که توسط جهاد برگزار شده بهانه شده است که زیر مجموعهها و همکاران جهاد دانشگاهی دانش خود را مستند کنند. زمانی که این دانش تنها نهفته در ذهن کارشناسان و متخصصان است، به اشتراک گذاشته و یا به دیگران و نسل بعد منتقل نمیشود.
فخاری افزود: ما دانش را برای خود دانش نمیخواهیم بلکه برای اعتلای کشور میخواهیم، بنابراین برگزاری این رویداد در وهله نخست کمک میکند به احصا دانش و مستندسازی آن در خود جهاد دانشگاهی و در گام دوم منجر به عرضه این دانش میشود، یعنی انتشار دانش و توانمندیهایی که جهاد دانشگاهی در خود دارد. وقتی به این نمایشگاه میآییم، میشنویم و میبینیم و دانشی که قبلاً عیان نشده را میشناسیم، نیازهایمان برطرف میشود و این یک بازی برد برد است. دلیلی ندارد که جهاد دانشگاهی بخواهد به مجموعههای اقتصادی، علمی و فرهنگی کشور خودش را تحمیل کند چرا که ما نیازمند این دانش هستیم و جهاد کمک کرده این دانش را بشناسیم.
فخاری افزود: این دانش در بخشهای مختلفی همچون صنعت، کشاورزی آموزش و پژوهش، اشتغال کارآفرینی، پزشکی و تجهیزات پزشکی و ... معرفی شده است. همین جنبهها برای سازمان اقتصادی کوثر که بستر همه آنها را دارد، جذاب است. فکر می کنم آینده خیلی خوبی در پیشرو داریم که اولاً به بهرهوری مجموعه خودمان و دوماً ورود به حوزههای اقتصادی جدید بیانجامد و به ما کمک کند.
انتهای پیام
نظرات