• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400100503032

فرمانده سپاه فجر فارس:

کازرون فراتر از جغرافیای سرزمینی نقش‌آفرین بوده است

کازرون فراتر از جغرافیای سرزمینی نقش‌آفرین بوده است

ایسنا/فارس فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید کرد که شهرستان کازرون در طول تاریخ فراتر از جغرافیای سرزمینی خود، نقش آفرینی کرده است.

سردار یدالله بوعلی یکشنبه ۵ دیماه در مراسم بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، خصوصا ۱۳۰۰ شهید والامقام شهرستان کازرون، از شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت از کازرون به عنوان شهری یاد کرد که همیشه در تاریخ نقش داشته و مؤثر بوده است.

فرمانده سپاه فجر ضمن بیان رشادت‌های رزمندگان کازرونی در دوران دفاع مقدس، گفت: شهرستان کازرون در عملیات کربلای ۴ با تقدیم ۸۳ شهید که نامشان برای همیشه در تاریخ جادوانه است، برگ زرین و پرافتخاری در تقویم دفاع مقدس به نام خود ثبت کرد.

این مقام نظامی سپاه با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ در منطقه جنوب، خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی، دارای اقتدار است و نه تنها تهدید را پاسخ می دهد، بلکه توان این را دارد که تهدید را عملی کند.

بوعلی اضافه کرد: افتخار شهرستان کازرون این است که همیشه هرچه خواسته برای دیگران بوده و به دفاع از مرز و بوم در جای جای این سرزمین پرداخته است.

وی افزود: نقش آفرینی کازرون در تمامی ابعاد امنیتی، دفاعی، فرهنگی، محرومیت زدایی و... در هر عرصه ای، فراتر از جغرافیای خودش بوده و این مسئله را به خوبی در تاریخ این شهرستان شاهدیم.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: امروز به یاد ناصردیوان، سردار پرافتخار، مسلمان و غیرتمندی که به فتوای مجتهد و مرجع تقلید زمان خودش، سپاهی فراهم آورد و به نام دین و به نام اسلام به مبارزه با استکبار برخاست گرد هم آمده ایم. سرداری که اولین دغدغه خویش را تصرف بوشهر دانست و دغدغه استقلال کشور را داشت.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان کازرون از دیرباز در مقابل بیگانگان ایستادگی کرده اند، گفت: در زمان دفاع مقدس نیز مردم این شهرستان حماسه آفریدند و به پاس دلاوریهای رزمندگان کازرون، خیابانی در سوسنگرد به نام این دیار نامگذاری شده است که از افتخارات کازرون است.

بوعلی یادآور شد: اجازه ندهید کازرون را در کازرون خلاصه کنند، کازرون برای همه ملت ایران، اسلام و مسلمانان است و برای همیشه تاریخ، سربلند است.

فرمانده سپاه فجر فارس به بیان جملاتی از ناصردیوان پرداخت و افزود: این سردار بزرگ فرمودند؛ "ما به موجب تعالیم اسلامی باید با قوای کفر جهاد کرده و از تسلط ملحدین به مردم مسلمان جلوگیری کنیم." پ

او ادامه داد: این سردار رشید دیار کازرون بیان کرده "من هدفی جز استقلال و عظمت وطن ندارم و با هر کسی که با ایران دشمن باشد و در جهت مخالفت مصاح ما گام بردارد، مبارزه خواهم کرد و تا جان در بدن دارم، جانبازی خواهم کرد و با دشمنان ایران، انبازی نخواهم جست". 

فرمانده سپاه فجر، حماسه آفرینی ناصردیوان را کاری ارزشمند توصیف و اضافه کرد: این عملی است که منطبق بر تمام باورهای دینی است و جای قذردانی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha