• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072317488
  • منبع : نمایندگی فارس

شهردار مطرح کرد:

تکمیل حلقه درون‌شهری شیراز با ابرپروژه آیت‌الله حائری شیرازی

تکمیل حلقه درون‌شهری شیراز با ابرپروژه آیت‌الله حائری شیرازی

ایسنا/فارس شهردار شیراز، ابر پروژه بزرگراهی آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی را تکمیل کننده حلقه درون شهری و عاملی جهت کاهش آلایندگی‌های صوتی و زیست محیطی دانست.

محمدحسن اسدی امروز، ۲۳ مهرماه در نشست شهرداری شیراز با بیان اینکه اَبَر پروژه بزرگراهی آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی پروژه‌ای زیرساختی و اساسی برای پیشرفت این کلان‌شهر است، اظهار کرد: این پروژه عظیم شهری یکی از تأثیرگذارترین پروژه‌های ترافیکی این کلان‌شهر محسوب می‌شود که تکمیل‌کننده حلقه یک بزرگراهی درون‌شهری و محور مهم شریانی شهری است که با افتتاح آن تغییرات چشمگیری در حوزه ترافیکی شهر شیراز ایجاد خواهد شد.

وی این پروژه را یکی از منحصربه‌فردترین پروژه‌های عمرانی استانی دانست و افزود: این پروژه با بیشترین سطح تملک و عملیات عمرانی، دارای یک مسیر رفت‌وبرگشت شهری است که دسترسی سریع و آسان شمال به غرب و جنوب به شرق شیراز را در مسیری با چشم‌انداز زیبا در کوهستان‌های شمالی شهر ایجاد می‌کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه این ابرپروژه به‌نوعی یک دانشگاه عمرانی است، گفت: عظمت این پروژه به‌گونه‌ای است که ازنظر ابعاد، حجم کار و... پروژه‌ای بی‌نظیر در سطح کلانشهرهای کشور است و به دلیل فعالیت‌های گوناگون عمرانی، علاوه بر اینکه یک بزرگراه عظیم ترافیکی است.

اسدی، طول کلی این پروژه را حدود ۲۴ کیلومتر عنوان کرد و با اشاره به اینکه فاز اول و دوم این پروژه در گذشته اجرا شده است، گفت: فاز سوم این پروژه ۷ کیلومتر طول دارد که در دو باند رفت‌وبرگشت با ۶ خط عبوری، ۵ ابنیه فنی، ۴ تقاطع و یک پل شبدری (پل شهدای انقلاب)، ۴ دستگاه تونل به طول تقریبی ۱۰۹۰ متر و ۳ دستگاه گالری به طول ۲۹۵ متر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اَبَر پروژه بزرگراهی بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی حجم قابل‌توجهی از ترافیک غرب به شرق این کلان‌شهر و بالعکس را انتقال خواهد داد، افزود: این پروژه ضمن کوتاه کردن مسیر از مرکز شهر، راهگشای ترافیک میدان‌های قصردشت، دانشجو و ارم و بولوار چمران بوده و مسیری جایگزین برای بولوارهای شهید چمران و دکتر حسابی محسوب می‌شود.

شهردار شیراز اصلاح مسیر و تکمیل حلقه درون‌شهری شیراز و هم مسیر شدن با کمربندی جنوبی شیراز، کاهش آلایندگی‌های صوتی، زیست‌محیطی و آب و هوایی را از دیگر اهداف اجرایی این پروژه برشمرد.

 اسدی با یادآوری اینکه محور جنوبی این پروژه در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی در این پروژه در سه نوبت شبانه‌روزی در دست اجرا است و همه تلاشمان را به کار بسته‌ایم تا با تکمیل محور شمالی و تکمیل عملیات اجرایی، این ابر پروژه در موعد مقرر افتتاح و تقدیم شهروندان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha