• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072317767
  • خبرنگار : 71660

یورش ارتش اوکراین به مکان‌های عمومی برای سربازگیری

یورش ارتش اوکراین به مکان‌های عمومی برای سربازگیری

رسانه‌ها و شاهدان عینی گزارش داده‌اند که ارتش اوکراین به دلیل کمبود نیرو به رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی سالن‌های کنسرت و باشگاه‌های ورزشی یورش برده و مردانی را که سن و شرایط آنها مطابق با قوانین سربازی بوده، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که افسران در محل درب‌های خروجی سالن‌های کنسرت مستقر هستند و مردانی را که از آنجا خارج می‌شوند،‌ مورد بازجویی قرار می‌دهند و در نهایت اگر شرایط سربازی را داشته باشند، دستگیر می‌شوند.

طبق آنچه شبکه خبری «تی‌آرتی» ترکیه گزارش کرده، ظاهرا این افسران اوکراینی، برخی از مردان را دستگیر کرده‌اند.

تمامی مردان اوکراینی در بازه سنی ۲۵ الی ۶۰ سال، برای خدمت سربازی واجد شرایط هستند و مردان در بازه سنی ۱۸ الی ۶۰ سال اجازه خروج از کشور را ندارند.

یک مرد ۲۷ ساله از تجربه خود در یک سالن کنسرت صرفا با ذکر نام کوچک خود به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» چنین می‌گوید: «همزمان با اینکه آخرین موسیقی پخش شد، و بعد از آنکه به من گفته شد افسران در محل مستقر شده‌اند، من سالن کنسرت را ترک کردم. خودم شاهد حضور سربازان و پلیس بودم.»

رسانه‌های محلی طی ۲۴ ساعت گذشته در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که عملیات جست‌وجو برای یافتن مردان واجد شرایط برای خدمت سربازی در کلوپ‌ها و رستوران‌ها در سرتاسر شهرهای اوکراینی از جمله خارکف، دنیپرو و همچنین مرکز اوکراین انجام شده است.

ارتش اوکراین با کمبود نیرو و مهمات در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کند و این درحالیست که نیروهای روسیه به پیشروی‌های خود در دونباس ادامه می‌دهند و شهرک‌هایی را در دونتسک به‌کنترل خود درمی‌آورند.

کمبود نیرو در ارتش اوکراین به قدری وخیم است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین لایحه‌ای را امضا کرد که به موجب آن زندانیان اوکراینی به ارتش می‌پیوندند تا در برابر روسیه جنگ کنند.

با بدتر شدن وضعیت در میدان نبرد، تعداد فزاینده‌ای از نیروها شروع به تسلیم شدن کردند. بر اساس گزارش پارلمان اوکراین، تنها در چهار ماه اول سال ۲۰۲۴، دادستان‌ها علیه تقریبا ۱۹هزار سرباز که یا پست‌های خود را رها یا ترک کرده‌اند، دادرسی کیفری را آغاز کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha