• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072317762
  • منبع : نمایندگی فارس

بهبود عملکرد ذهنی، جسمی و روانی کودک با تکامل مطلوب در سال‌های ابتدایی تولد

بهبود عملکرد ذهنی، جسمی و روانی کودک با تکامل مطلوب در سال‌های ابتدایی تولد

ایسنا/فارس مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، مهم‌ترین دوران رشد و تکامل مغزی کودک را در دو سال نخست زندگی دانست و بر نقش قابل ملاحظه این دوران بر بهبود عملکرد ذهنی، جسمی، روانی، اجتماعی و ایمنی کودک تاکید کرد.

زهرا باقری امروز، ۲۳ مهرماه با اشاره به اینکه رشد و تکامل کودک از دوران جنینی آغازمی‌شود، گفت: با مراقبت و تغذیه مطلوب دردوران بارداری، فرصت رشد و تکامل مطلوب کودک که حق طبیعی او است، فراهم می‌شود.

وی افزود: تجربیاتی که کودک در سال‌های سوم تا پنجم زندگی کسب می‌کند، او را برای کسب مهارت‌های اجتماعی و یادگیری در دوران مدرسه آماده می‌سازد.

مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز با بیان اینکه تجربیات و مهارت‌های کودک در ۵ سال نخست برای موفقیت او در دوران تحصیل حیاتی است، ادامه داد: مراقبت از کودک، حمایت، آموزش و رشد و تکامل مطلوب، از دوره لقاح آغاز می‌شود و نه تنها مراقبت کودک بلکه مراقبت از مادر نیز برای بقا، رشد و تکامل کودک حائز اهمیت است.

باقری با اشاره به کودکانی که از مراقبت مطلوب برخوردار هستند، این امر را موجب بهبود وضعیت آنان در زمینه آموزش و سایر جنبه‌های اجتماعی دانست و افزود: این کودکان در سنین بالاتر توان تولید بیشتری دارند و به قانون بیشتر احترام می‌گذارند، بنابراین در صورتی که در ۵ سال اول خدمات و مراقبت‌های با کیفیت در دسترس باشد، هزینه‌های آینده برای آموزش، بهداشت و هزینه‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، وی اضافه کرد: مهم‌ترین دوران رشد و نیز تکامل مغزی کودک در دو سال نخست زندگی است که نقش قابل ملاحظه‌ای بر عملکرد ذهنی، جسمی روانی، اجتماعی و ایمنی کودک دارد­ و در صورت مراجعه نکردن در بازه زمانی مراقبت کودک و غفلت از اهمیت آن، زمان طلایی رسیدگی و درمان تاخیر رشد، تغذیه نامناسب، مشکلات بینایی و شنوایی و دندانی و تکاملی کودک از دست می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha