• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072317774
  • خبرنگار : 71588

وزیر صهیونیست، نیروهای یونیفل را «بی‌فایده» خواند

وزیر صهیونیست، نیروهای یونیفل را «بی‌فایده» خواند

در شرایطی که حملات ارتش صهیونیستی به صلحبان‌ها افزایش یافته، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) را بی‌فایده توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، «الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) بی‌مصرف و بی‌فایده هستند و از اسرائیلی‌ها حفاظت نمی‌کنند.

وی در بیانیه‌ای با تعیین تکلیف برای سازمان ملل در اظهاراتی گفت که این رژیم «تمام توان خود را برای تضمین امنیت شهروندانش انجام خواهد داد و اگر سازمان ملل قادر به کمک نباشد، حداقل نباید مداخله کند و پرسنل خود را از مناطق جنگی خارج کند».

پیشتر «آندریا تننتی» سخنگوی یونیفل به روزنامه «الجمهوریه» لبنان گفت، وضعیت نیروهای یونیفل در لبنان در روزهای اخیر مخصوصا پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی در ۳ روز گذشته به مراکز آنها نگران‌کننده است، اما یونیفل با وجود این تجاوزات، تصمیم گرفته بنا به درخواست شورای امنیت بماند و به درخواست این شورا جواب دهد، نه برخی طرف‌های عضو آن.

سخنگوی یونیفل بار دیگر خواستار بازگشت به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت شد و گفت تمامی مفاد این قطعنامه مشروع است و باید اجرا شود و لازمه این اجرا هم پایبندی ۲ طرف، برقراری ثبات در جنوب لبنان، بازگشت ارتش لبنان به جنوب، توقف نقض‌های هوایی و زمینی و خلع سلاح در طرف لبنان مابین رودخانه لیتانی و خط آبی است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دست‌کم ۱۵ تن از نیروهای صلحبان سازمان ملل در جنوب لبنان موسوم به «یونیفیل» در روزهای اخیر در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند. یونیفل اعلام کرده است که هرگونه حمله عمدی به سربازان حافظ صلح، نقض خطرناک قوانین بشردوستانه و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌آید.

ماموریت «یونیفل» که متشکل از حدود ۹۵۰۰ سرباز از ملیت‌های گوناگون است در پی حمله سال ۱۹۷۸ رژیم صهیونیستی به لبنان تاسیس شد. این نیرو اخیرا ارتش رژیم صهیونیستی را به هدف گرفتن عمدی مواضع آن در جنوب لبنان متهم کرده است. پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر از سازمان ملل خواسته بود فورا نیروهای یونیفل را از جنوب لبنان تخلیه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha