• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400093023896
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام:

سند به خروار داریم و عمل به مثقال/ سند آمایش سرزمینی اجرا شود

سند به خروار داریم و عمل به مثقال/ سند آمایش سرزمینی اجرا شود

ایسنا/ایلام رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: ما در کشور سند به خروار داریم اما عمل به مثقال و شاهد این مدعا سندهای مختلفی است که داریم.

«بهزاد علیزاده» در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اهداف خوبی دیده شده اما عدالت در توزیع یکی از دل‌نگرانی‌های استان محروم است و علی‌رغم اینکه تغییر ساختار بودجه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده اما شکاف و فاصله‌ای که به وسیله‌ی لابی‌گری‌ها بوجود می‌آید هنوز وجود دارد.

وی گفت: دولت برای حذف ارز ۴۰۰۰ تومانی باید برنامه داشته باشد و سند آمایش نقشه راه توسعه است ما در کشور سند به خروار داریم اما عمل به مثقال و شاهد این مدعا سندهای مختلفی است که داریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: امیدوارم سند آمایش ملی و استانی به سرنوشت سندهای دیگر دچار نشوند تا خروجی اش موجب توسعه کشور  و استان شود.

علیزاده تصریح کرد: کل اعتبارات استان  ۳۴۷۴  میلیارد تومان در سه بخش است که اگر کل بودجه استان محقق شود ارزشش به اندازه تکمیل پروژه سامانه  گرمسیری نیست  و اگر بخواهیم بودجه استان را با اعتبارات استانی به پیشرفت برسانیم موفق نخواهیم شد و  استان‌های اگر توسعه پیدا کرده‌اند به خاطر سهمشان نبوده است.

وی با بیان اینکه از سهمی که دولت به استان داده ناراحت هستیم، ادامه داد:اشتغال و پروژه‌های نیمه تمام مشکلات مهم استان هستند که برای حل آنها از فاینانس استفاده کنیم و از ظرفیت بانک ها در ماده ۵۶ استفاده کنیم که تاکنون یک اتفاق در این راستا در استان نیفتاده است و موجب شده پروژه‌های نیمه تمام استان ۱۰ و ۱۵ ساله شده‌اند.

علیزاده گفت:همه باید تلاش کنیم و در این راه نیز استانداری یک تیم اقتصادی قوی و کارآمد تشکیل بدهد و پیشنهاد دیگر این است که یک کارگروه تشکیل شود و مدیریت آن با معاون اجرایی رئیس ‌جمهورباشد و معاون رییس سازمان برنامه و همچنین تعدادی از وزرا که کارهای زیرساختی را انجام می‌دهند هم در این کارگروه حضور داشته باشد و نتایج کار استانی را در اختیار کارگروه برای بررسی بیشتر قرار دهند.

وی خطاب به سازمان برنامه و بودجه گفت: در سند ملی آمایش در حوزه‌های نفت و گاز و حمل و نقل توجه لازم نشده در حالی که این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ پیوست شده است.

علیزاده در خطاب به مدیران جدید و مدیرانی که در این دولت می‌مانند،گفت: پاسخگوی مردم باشند همه‌ی این تشکیلات عریض و طویلی که در کشور وجود دارد در صدر آن مردم هستند و با دست به سر کردن مردم موجب نارضایتی آن‌ها نشوند.

وی در خصوص پیگیری امور در مرکز، گفت:   تجربه ۱۵ ماهه  بنده در مجلس این را می‌گوید که مدیران معدودی در استان ایلام پیگیر امور حوزه کاری در مرکز هستند و گاها با وجود پیگیری نمایندگان  باز هم بوده‌اند مدیرانی که حاضر به پیگیری  مطالبات نشده‌اند.

علیزاده ادامه داد:مدیران بدانند که نمایندگان در مقابل آن‌ها نیستند بلکه هماهنگ و همراه با آنان هستند که این منوط به کار کردن مدیران در استان است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مصوبات سفر گفت: در این سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به صورت ویژه تصمیماتی گرفته‌اند و هچنین برای افزایش تخصیص ۱۴۰۱ تلاش کنیم که در این راه استاندار،نمایندگان و سازمان برنامه کمک کننده باشند.

علیزاده در خصوص مسولیت‌های اجتماعی گفت: ما در این راه به دنبال سند گرفتن نیستیم به دنبال تحقق واقعی هستیم و مسئله دوم محل هزینه کرد ما است و دستگاه‌ها باید بدانند محل هزینه کرد همان محلی است که پروژه‌ها هستند و هر کدام باید در محل خود هزینه شود و اگر انحرافی صورت بگیرد هم دستگاه‌های نظارتی و هم نمایندگان مجلس باید برخورد داشته باشند و سکوت نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha