• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400092822236
  • خبرنگار : 50212

بهره برداری از خط انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری تا پایان ۱۴۰۱

بهره برداری از خط انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری تا پایان ۱۴۰۱

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در سال‌جاری با جذب اعتبار لازم به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان از مجموع ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، تا پایان سال آینده لوله گذاری خط انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری انجام شده و پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

حجت‌الاسلام محمد سبزی شامگاه یکشنبه ۲۸ آذرماه در نشستی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی ساوه اظهار کرد: جذب نیروهای بومی در ساختار اجرایی و اداری یک مزیت است گرچه نماینده مجلس دخالتی در انتصابات بویژه انتخاب فرماندار شهرستان  ندارد اما از باب نظر مشورتی اولویت ما انتصاب افرادی انقلابی، توانمند، جوان و متعهد است و گزینه نهایی فرمانداری ساوه که هم اکنون به عنوان سرپرست مشغول بکار بوده و بزودی از سوی وزیر کشور حکم فرمانداری او صادر خواهد شد، از این شاخص ها برخوردار است.

وی در ادامه از رسانه ها به عنوان چشم و گوش مسئولان یاد کرد و افزود: در راستای خدمت رسانی صادقانه به مردم، موضوع بازدید سرزده از ادارات را دنبال خواهیم کرد تا نارضایتی مردم از دستگاههای اجرایی را احصا و با پیگیری برطرف کنیم. نباید در سیستم اجرایی رفع مشکل مردم منوط به پرداخت رشوه شود. هرگونه مستنداتی که از سوی مردم در خصوص دریافت رشوه مدیران و کارکنان دولت ارائه شود بطور قاطع برخورد خواهیم کرد تا امید به جامعه تزریق و اعتماد عمومی تقویت شود.

این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه گفت: شرایط دولت به گونه ای است که با وجود پرداخت ۵۰ هزار میلیارد حقوق و پرداخت ماهانه ۱۰ هزار میلیارد بدهی اوراق دولت قبل بدون استقراض از بانک مرکزی، بودجه واقعی سال آینده را با اعداد و ارقام درست و متناسب با درآمد کشور تنظیم کرده و اقدام به کنترل کرونا با انجام واکسیناسیون فراگیر کرده است.

وی در خصوص اصلاح قانون‌ مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم توسعه کشور گفت: اصلاح این قانون با در نظر گرفتن مبلغی به عنوان پایه و در ادامه احتساب بر اساس شاخص جمعیتی و نیز برخورداری از سهم آلایندگی در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت: کمیسیون کشاورزی به دلیل آثار تورمی، مخالفت خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی  اعلام کرده است و دولت نیز رانت و سوءاستفاده و سوداگری در بازار ارز را از تبعات آن دانسته است. متاسفانه برخی مرغداری ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به سوءاستفاده کرده و با دریافت نهاده دولتی یا اصلا مرغ تولید نکرده اند و نهاده ها را به قیمت چندبرابر در بازار آزاد به فروش رساندند یا مرغ تولیدی را قطعه بندی کرده و به دو یا سه برابر قیمت بازار در قالب بسته بندی عرضه کردند.

او در ادامه به تخصیص سهم ساوه از سد کوچری اشاره کرد و گفت: در گذشته تنها ۲۰ کیلومتر از ۱۳۲ کیلومتر خط انتقال آب به ساوه از دودهک لوله گذاری شده بود که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در سال‌جاری با جذب اعتبار لازم به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان از مجموع ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، تا پایان سال آینده لوله گذاری شده و به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام سبزی در خصوص احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه گفت: با تخصیص اعتبار ملی روند عملیات اجرایی این بیمارستان تسریع خواهد یافت و قرار بر این است از طریق فروش اراضی مازاد دانشکده علوم پزشکی ساوه مابقی اعتبار مورد نیاز  تامین شود.

وی در خصوص اجرای طرح ملی مسکن در ساوه نیز گفت: کار احداث دو هزار واحد مسکونی  ساوه در قالب این طرح در حال انجام است و برای ثبت نام متقاضیان جدید نیازمند واگذاری زمین هستیم و امیدواریم عملیات ساخت دوهزار واحد مسکونی جدید دیگر انجام شود تا انقلابی در حوزه تولید مسکن در این شهرستان صورت گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه در خصوص مشکلات نیروهای خرید خدمتی آموزش و پرورش گفت: موضوع کاهش حقوق ماهانه نیروهای خرید خدمت با پیگیری های صورت گرفته از طریق معاون وزیر آموزش و پرورش در حال بررسی است و بزودی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی نیز گفت: مجلس و دولت از هر اقدامی که به نفع مردم باشد حمایت کرده و اجازه نخواهند داد طرحی در کشور اجرا شود که به ضرر مردم باشد. این طرح هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی است و تصمیم متناسب با منافع مردم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha